Gå til innhold

TEST: Kiss DP-1500: Dansk multimedia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kikket på de Kiss-spillerene en stund men har hørt en del negativt om de, bl.a. at spoling i filmer fungerer heller dårlig. Noen som har denne spilleren?

Jeg har en sånn spiller. Spoling fungerer helt fint så lenge mediet du skal spole gjennom befinner seg i spilleren. Over ethernet fungerer spoling tildels.. Dvs spol framover og det fungerer ofte, men skal du spole i revers så kan den klikke (dvs filmen stopper og du havner tilbake i menyen) om du har mye trafikk ellers over intranettet på den maskinen som kjører PC-/EZ-link fra. Løsningen kan være å bruke search-funksjonen som bluderen tipset meg om (takk igjen, det fungerte :) )

 

Kiss har hatt en litt uheldig tendens til å slippe firmware litt for tidlig slik at kundene har endt opp med litt mer bugs enn ønskelig. Derfor kan det være lurt å lese litt på mpeg-playcenter om akkurat den FW-versjonen fungerer som den skal. Det går an å flashe FW tilbake en versjon, men det krever dog litt arbeid.

Lenke til kommentar
Har kikket på de Kiss-spillerene en stund men har hørt en del negativt om de, bl.a. at spoling i filmer fungerer heller dårlig. Noen som har denne spilleren?

Jeg har en sånn spiller. Spoling fungerer helt fint så lenge mediet du skal spole gjennom befinner seg i spilleren. Over ethernet fungerer spoling tildels.. Dvs spol framover og det fungerer ofte, men skal du spole i revers så kan den klikke (dvs filmen stopper og du havner tilbake i menyen) om du har mye trafikk ellers over intranettet på den maskinen som kjører PC-/EZ-link fra. Løsningen kan være å bruke search-funksjonen som bluderen tipset meg om (takk igjen, det fungerte :) )

 

Kiss har hatt en litt uheldig tendens til å slippe firmware litt for tidlig slik at kundene har endt opp med litt mer bugs enn ønskelig. Derfor kan det være lurt å lese litt på mpeg-playcenter om akkurat den FW-versjonen fungerer som den skal. Det går an å flashe FW tilbake en versjon, men det krever dog litt arbeid.

Hehe, ja de fw oppdateringene til kiss er ikke alltid betatestet nøye nok. Synd ikke kiss vil slippe all kildekode til utviklerne på mpeg playcenter. Da hadde nok ting vært litt mer stabilt. Men det er pga at de ville fjerna kopibeskyttelser at kiss ikke vil det.

 

@Bludern: Oki, 1.5år siden. Mulig jeg tenkte på en av de andre spillerne til kiss, det er nå uansett primært bare størrelse og trådløsnettstøtten som er forskjellen på 1500 og 500 spillerne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si meg enig i at det var i seneste laget å anmelde denne spilleren, men bedre sent enn aldri.

 

Jeg har dp-1500 i 8 måneder nå og er veldig fornøyd med avspilling over nettverk, men jeg har ofte problemer med å spille av originale og brente DVD-filmer som min 6 år gamle Samsung spiller helt fint. Er det noen andre som har hatt dette problemet?

 

Spilleren blir også svært varm, noe som kan innvirke på stabiliteten.

 

Jeg vurderer å returnere spilleren på grunn av avspillingsproblemer, så det er fint om jeg får e tilbakeelding på om dette er vanlige problemer, eller spesielt for min spiller.

 

-Pri

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Egentlig skal jeg bare ha en spiller som kan spille "cder" med kopibeskyttelse, men ettersom det ikke er så mange hundrelapper opp til denne så lurer jeg litt på den. Noen som har en slik som kan bekrefte at det er lett å spille vanlige cder på denne?

 

Dvs helst noe i retning av putt inn cd trykk play? (uten å måtte se skjerm først)

 

Bråker den mye? Har den vifte??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Egentlig skal jeg bare ha en spiller som kan spille "cder" med kopibeskyttelse, men ettersom det ikke er så mange hundrelapper opp til denne så lurer jeg litt på den. Noen som har en slik som kan bekrefte at det er lett å spille vanlige cder på denne?

 

Dvs helst noe i retning av putt inn cd trykk play? (uten å måtte se skjerm først)

 

Bråker den mye? Har den vifte??

5699637[/snapback]

 

Sent svar kanskje, men bedre sent enn aldri.

Sjekket akkurat med en kopibeskyttet CD og det gikk knirkefritt. Trenger ikke ha TVn på.

Det er ingen vifter i den, men det er bittelitt lyd fra DVD-drevet når det søker, ellers er den stille.. Stuevennlig :)

 

Om du har lyst på en CD-spiller er det vel egentlig bedre å legge litt penger i akkurat en CD-spiller, så får du sannsynligvis en bedre lydopplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...