Gå til innhold

fsck-lignende til fat32?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte på det samme selv for en sund siden, men tror ikke jeg fikk noe svar. Søk litt på mitt brukernavn i dette forumet, og se om det står noe som gjør deg klokere der.

Skrevet
Jeg lurer på hvordan man defragmenterer fat32 via Linux?

Den vanskelige måten (som fungerer uansett filsystem) er å tar'e bort alt/det man kan og tar'e det opp igjen. Man kan naturligvis gjenta dette til man har gått igjennom alle filene man skal defragmentere.

Men når det er sagt, hvorfor bruker du fat32 hvis du ikke har windows? (For hvis du har det kan du jo bare defragmentere derfra en gang i blant.)

Skrevet

Jeg har en ekstern HDD med det filformatet. Siden jeg også skriver i den via Windows i en annen datamaskin hos en annen og skriver i den i min Linux maskin så er dette filformatet eneste hvor begge OS kan skrive til.

Skrevet
Jeg har en ekstern HDD med det filformatet. Siden jeg også skriver i den via Windows i en annen datamaskin hos en annen og skriver i den i min Linux maskin så er dette filformatet eneste hvor begge OS kan skrive til.

Finnes sikkert et program - har til og med hørt om det. Bruk google.

Men det høres ut som om den enkleste løsningen er helt klart å kjøre defrag når den er kopla til den windowsboksen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...