Gå til innhold

MiniDV-kamera til maks kr 8000 - hva anbefales?


Anbefalte innlegg

Laveste nettpriser for miniDV-kameraer fra Sony er i skrivende stund drøyt 4000 kroner for DCR-HC22, bortimot 6000 kroner for DCR-HC42 og ca 8000 kroner for DCR-HC90.

 

Noen som har andre forslag i en eller flere av disse prisklassene? Enkelte hevder at Panasonic gir mest for pengene?

 

Jeg trenger ikke stillbildefunksjon - vil heller betale for bedre video-del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde selv ut både HC22, 42 og 90 før valget falt på sistnevnte. Når det gjelder bildekvalitet, så vinner HC90 så det griner etter min mening, spesielt i dårlig belysning. Men det er også endel ting som var bedre (sjokkerende nok) på HCX2 enn HC90, bl.a. mulighet for bedre batteri, bedre byggekvalitet, mer ergonomisk, bedre zoom-knapp, vekt, dockingstasjon mfl.

 

Det som er bedre igjen på HC90 er da at det har innebygd belysning, topplasting av kassetter og at det har både minnekort og batteri skjult i kroppen. På HCX2 stikker disse ut.

 

Alt i alt ville jeg hatt HC90 i HC42-innpakning, men det ble jo vanskelig da ;-) Jeg ville ha mulighet til å bruke mitt kamera som videoopptaker for å overføre eldre materiale, og det var det ingen av de Panasonic-modellene jeg så på som hadde. I tillegg ville jeg ha et så lite kamera som mulig, pga portabilitet. Så derfor falt valget på Sony.

 

Det at HC90 selges til en virkelig god pris for tiden, gjør valget enklere kanskje?

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar

Takk for nyttig svar. Man må kanskje opp i rundt 8000 kroner for å få noe man blir fornøyd med. Personlig trenger jeg ikke stillbildefunksjon (bruker heller eget kamera til dette), så om det var mulig ville jeg heller bruke pengene på en ren videofunksjon. Noen som kan anbefale noe her??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...