daffyr Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 (endret) Jeg lurer på om hvordan man installerer houvedkortet etter alt er plugget i og maskinen er slått på....Er som regel alle driverene ferdi instalert ? Elller må man gjør dette selv ? Endret 24. april 2005 av daffyr
HAG Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Driverne skal inn på disken, bygger man om ei maskin og flytter disken "må" man slette alle driverne på disken før en flytter fra det gamle kortet. Er kortet 100% identisk er det OK og flytte disken med de "gamle" diverne. Er dette "fødselen" av ei ny maskin, er disken tom ved oppstart, da skal operativsystem inn først, så drivere for hovedkort og skjermkort til slutt. Man må ordne driverne selv...
daffyr Skrevet 24. april 2005 Forfatter Skrevet 24. april 2005 (endret) Den maskinen jeg har nå er en dell dimension 8400, og jeg skal bytte houvedkort,Kabinet og cpu kjøler så va er prosessen etter at alt er satt inn i nye kabinettet ? Endret 24. april 2005 av daffyr
tjaa Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 (endret) Den maskinen jeg har nå er en dell dimension 8400, og jeg skal bytte houvedkort,Kabinet og cpu kjøler så va er prosessen etter at alt er satt inn i nye kabinettet ? Prosessen videre: sjekk at ny strømforsyning til nytt hovedkort støtter PSU-kontakt (20 vs. 24-pins = adapter eller +4-pins=+12v). Når det er fastslått blir det bootrekkefølge/ prioritering i Bios, IDE eller SATA og formatering av HDD (sata eller ide-disk: evt. sjekk jumpere master/slave) og siden f6 i installeringen (hvis du bruker floppy). Endret 25. april 2005 av tjaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå