Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

innternett virker kun på visse prog/browsere

Anbefalte innlegg

Skrevet

yo fellas. Jeg har et problem med nettet hjemme. Vi har ca 4 datamaskiner i nettverket (2 pc'er på wireless og 2 på kabel), og den ene kan ikke surfe, spille eller chatte over innternett lenger :/

Alle de andre virker som vanlig. Det værste er at dette er MIN pc som jeg bruker til spill... Men det som er enda merkligere er at jeg kan på pcen min (som er uten innternett) se filmer osv som ligger på de andre pcene, og de kan se hos meg...

Har noen av dere vært borti dette før eller vet hva jeg skal/bør gjøre?

ifølge "status for lokal tilkobling" i windows så mottar pcen min ofte "pakker"....Ligger på 4943 pakker etter 9 min online etter restart.

Mvh Peacemaker

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ad-aware og spybot search and destroy seff.

EDIT: Det eneste nettverket virker til nå er å dele filer, _INGEN_ browsere eller andre programmer for ikke kontakt til innternett :cry:

Endret av p3azemaker
Skrevet

ta en gratis Online virus scan her

så last ned dette gratis virus proge her

Avast skal være veldig bra og bruke veldig lite resurser når det kjøres.

Og det har ikke fult av ekstra ting man aldri bruker.

så kan du gjøre som "General_musa" sier..

installer ad-aware.

Good luck

Skrevet

For å komme med litt mer info: Uploaden fra pcen (som nå ikke virker) falt hele tiden fra ca 30kb/s til 0b/s i direct connect programmer. Kan det ha noe med å gjøre at pcen ikke klarer å koble seg opp på innternett nå?

Skrevet
Får du riktig GateWay?? Hva med DNS, IP og SUBMASK??

Ja, jeg får riktig addresser fra routeren, ellers så ville ikke pcen virke på det lokale nettverket heller?

Skrevet
Prøv med manuelt IP-oppsett.

Edit: Du kan også prøve å restarte roteren. (Ta ut og inn strømmen )

Manuelt oppsett? Hva mener du?

og jeg har restart routeren et par ganger.....

Skrevet

du kan prøve sette manuelt

eks:

vist routeren har ip 192.168.1.1. så kan du sette oppsete på pcen som eks under

ip: 192.168.1.120

maske: 255.255.255.0

deafult gateway 192.168.1.1

dns. 192.168.1.1 eller en dns til din isp

Skrevet
Får du riktig GateWay?? Hva med DNS, IP og SUBMASK??

Ja, jeg får riktig addresser fra routeren, ellers så ville ikke pcen virke på det lokale nettverket heller?

joda, det vil virke om du får ip, men at det feks er noe feil med dns servere, at du feks har skrevet de inn manuellt en gang, men har glemt det, så har de byttet adresser på de, så mottar de andre automatisk og du har fremdeles de gamle.. eller at default gateway er gal av en eller annen mystisk grunn, da vil du fremdeles ha lokalt nettverk, men du vil ikke komme deg ut av det lokale nettet, siden du trenger en gateway til å sende traffiken videre for deg!

Skrevet
veldig magne får antivirus via internett levrandøren sin...

kjør ad-aware.(www.lavasoft.com)

Musa

Ad-aware tar, om du ikke visste det, INGEN virus.

Skrevet

hmmmmm... Pcen som ikke får innternett får ikke kontakt med selve routeren heller, når jeg skriver inn routerens ip i nettleseren så skjer det ingenting, mens på de andre pcene går det bra. :hmm:

Skrevet

Nå har jeg sammenlignet "detaljer for nettverkstilkobling" på pc 1 (uten nett) og pc 2 (wireless). Begge er identiske utenom mac addressen (seff) og den personlige ip addressen. Jeg blir mer og mer forvirret på dette.... skal ta litt virus scan i kveld/natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...