Gå til innhold

Ny LCD skjerm - maks ca. 4500,-


andesam

Anbefalte innlegg

Skal bestille ny skjerm om et par dager nå, så der er på tide å bestemme seg for en.

Har ikke tenkt til å bruke mer enn ca. 4500,-, men mindre det er en god grunn til det.

 

Kriteriene er:

 

- 19"

- dvi

- bra fargegjenngivelse (til bilderedigering ect.)

- lite etterslep, spiller litt av og til.

 

Har siglet litt på BenQ FP937s+ og NEC MultiSync 1970GX. Noen som har noen formening om hvilken av disse jeg burde velge? Eller er det noen andre åpenbare skjermer jeg burde vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde gå for Dell 2001FP. har den selv. Absolutt det beste kjøpet til 4900.

Meget god bildekvalitet, kjempefin i spill og til film. Ikke kjøp 19" vis du skal bruke rundt 5000 på skjerm er ikke mer plass på den enn en 17".

 

EDIT: Så nettopp gjennom den manualen til Dell skjermen. Det er BENQ som lager disse skjermene.

Endret av underground
Lenke til kommentar

tror kanskje jeg satser på den BenQ skjermen jeg har sett på ja. Er ikke sikker på om jeg gidder å bruke så mye penger på en skjerm, har mye annet jeg vil kjøpe også...

 

Er det noen spessiell grunn til at FP937s og ikke FP937s+ står i "annbefalinger" på hw.no? i oppsummeringene i testene av de to skjermene virker det som om førstnevnte (uten +) har bedre bilde. Eller er det bare testpanelet som har blitt mer kresne da de kom til "+ utgaven"?

Endret av andesam
Lenke til kommentar

eller forresten , tror jeg kjøper den 20" dell skjermen allikevel.. :p.

Noen som har denne skjermen og kan si noen ord om den?

 

Hvor lenge (mange år) kan man forvente at en slik skjerm vil leve? Hvis man regner med at den kommer til å bli brukt gjennomsnittlig 5 timer hver dag..

Endret av andesam
Lenke til kommentar
eller forresten , tror jeg kjøper den 20" dell skjermen allikevel.. :p.

Noen som har denne skjermen og kan si noen ord om den?

 

Hvor lenge (mange år) kan man forvente at en slik skjerm vil leve? Hvis man regner med at den kommer til å bli brukt gjennomsnittlig 5 timer hver dag..

For å si det sånn, lenger enn du selv gidder å bruke den.. Regner med at du har anskaffet deg ny skjerm om 15 år.. ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
så med andre ord er det verd 5000kr... :p

Ah, skjermen er herlig :). Jeg sitter faktisk og ser på et jagerflyprogram på Discovery mens jeg skriver :p. Pivot funksjonen er kul, fargene er sprutende friske og fine, alt er sylskarpt, og sist men ikke minst har jeg NULL sjangs til å se etterslep i CS eller FarCry for eksempel :D. Parret med et godt grafikk-kort er denne skjermen en sann drøm! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...