Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Stk På samme server?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem her... Internet leverandøren min er Online Adsl fra Telenor (704/128 kb/s). Vi har et bredbåndsboks og en trådløs router som er en SparkLan router..

 

Jeg lurte på hvorfor jeg ikke får spilt på samme server? F.eks når jeg og en kompis skal spille Counter-Strike over nettet så kommer vi ikke inn på samme server.. Heller ingen andre spill.... Så jeg lurte på om noen har hatt samme problem og har fått fikset det?

 

Takk for alle svar!

 

Mvh CorsHair

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har med at dere må konfigurere routeren rett. Åpne noen porter som jeg ikke er helt sikker på hvilke det er.

 

Det det også kan være er at dere har feil rates.

 

Skift cl_rate til 5000, rate til 10000, cl_updaterate til 60 og cl_cmdrate til 60.

 

Prøv å skifte rates først.

Lenke til kommentar
Det har med at dere må konfigurere routeren rett. Åpne noen porter som jeg ikke er helt sikker på hvilke det er.

 

Det det også kan være er at dere har feil rates.

 

Skift cl_rate til 5000, rate til 10000, cl_updaterate til 60 og cl_cmdrate til 60.

 

Prøv å skifte rates først.

Det har ingenting med rates å gjøre, man kan komme inn på en server samme hva man har som rates. Man trenger heller ikke åpne porter med mindre man selv skal sette opp en server og noen på nettet utenfor skal joine.

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet selv. For meg funka det hvis den ene joina en server så kom den andre etterpå. For eksempel: Hvis en kamerat var på serveren og jeg joina klikka det. Men hvis jeg joina først og han etterpå så funka det.

Lenke til kommentar
Prøvde her i dag å spille World Of Warcraft på samme server... Det funka fett det men, skjønner ikke hvorfor Cs ikke funker? :(

 

Takk på forhånd for alle svar!

Nå kan det hende jeg tar grådig feil, men mener WoW bruker TCP, og CS bruker UDP. (De aller fleste spill bruker faktisk UDP, men noen bruker TCP. Er du student på UiO, vet du hva jeg snakker om.. :p )

 

Du kan forsøke og oppgradere firmware på sparklan router'n, for å se om det fikser biffen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...