Gå til innhold

Noen som vet om en bra mp3-encoder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den beste MP3-encoderen er LAME.

Den har jeg prøvd som en innebygd funksjon i Audacity. Den funka ikke bra... Finnes den som standaloneversjon, eller er det bare mitt os (win2k) som er for dårlig?

-peace-

Ørjan.

Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

Hva med å bruke Audiograbber med LAME som plugin?

Begge delene er gratis og uten spyware. Bedre blir det ikke :D

Skrevet
Hva med å bruke Audiograbber med LAME som plugin?

Begge delene er gratis og uten spyware. Bedre blir det ikke :D

Okei, men hvordan legger jeg LAME inn som plugin i Audiograbber da? Og er det LAME-exe filen jeg skal bruke, eller er det LAME-dll-filen? For ifølge den guiden som det ble postet link til rett over ditt innlegg, så stod det at det var exe-filen som skulle brukes... Men det var ikke med audiograbber. Btw, hva er den nyeste versjonen av lame-encoderen? Jeg tror det var 3.96.1 jeg fikk.

Takk for hjelpen alle sammen!

-peace-

Ørjan.

Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet (endret)
Okei, men hvordan legger jeg LAME inn som plugin i Audiograbber da? Og er det LAME-exe filen jeg skal bruke, eller er det LAME-dll-filen? For ifølge den guiden som det ble postet link til rett over ditt innlegg, så stod det at det var exe-filen som skulle brukes... Men det var ikke med audiograbber. Btw, hva er den nyeste versjonen av lame-encoderen? Jeg tror det var 3.96.1 jeg fikk.

Du skal bruke lame_enc.dll, og legge den i samme mappe som Audiograbber, altså "C:\Progam Files\Audiograbber" eller tilsvarende.

3.96.1 er den versjonen jeg bruker her i hvertfall, og med godt resultat.

Etter dette er det bare å starte Audiograbber, og velge LameENC i MP3 Settings.

Endret av Slettet-rXRozPkg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...