Gå til innhold

maskina mi henger seg!!


Anbefalte innlegg

maskinen min henger seg. prøvd 4 forskjellige OS.

98 , ME , 2k , XP....

har en hovedkort med sis645 og gf4 ti4200.

jeg har også pentium 4 1.6

det kan ikke være skjermkortet for det begynte å henge på det skjermkortet jeg hadde før.

Men det henger seg enda?

 

det henger seg i CS , 3dmark , GTA3 og diverse andre spill. bilde og lyd fryses.

 

jeg har installert asus probe så det er ikke noe som er for varmt?? jeg begynner å bli rimelig skikkelig lei av det nå¨.. Noen som vet om en løsning?? eller forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert de siste VIA 4-1 driverne? Har du oppgradert maskinen i det siste? Viss du har det,så kan du høyre med butikken du kjøpte fra,så sender dei deg noken linker til filer du kan installere. Dette er filer som gjere at f.eks hovedkort og skjermkort skal samarbeide optimalt.

Du kan også prøve å oppdatere bios`en.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal installere VIA 4 in 1 siden du har SIS chipset på hovedkortet ditt :wink: Da gjør du nok mer skade enn godt..

 

Ellers så er det ikke godt å si hva som er galt. Siden du har P4 så antar jeg at kjøling ikke er problemet men det kan jo være en ide og sjekke det?

Hvordan er strømforsyninga din? Har den nok kraft til å drive alle komponentene dine skikkelig?

 

Ellers så har jeg nok ingen gode ideer dessverre

 

-Cefwyn-

Lenke til kommentar

jeg har installert nyeste av alt i windows 2000 pro.

jeg har installert nyeste AGP driver i sis chipsettet. og nyeste driver til skjermkortet.

 

Det jeg tror det kan være er vel at jeg har kabinett aopen som er gammelt med gammel strømforsyning.

men det som er rart er at det har funket sammen før liksom. jeg vet ikke hvorfor det ikke er det nå.

min P4 1.6 kjører 1.6 og ligger stabilt på 38 - 40 grader. rammen ligger på stabilt 26 grader. det er en 512 DDR brikke.

 

Det er så irriterende jeg får ikke fullførst 3d mark engang. hver gang så stopper det plutselig (forskjellige steder det stopper) og da henger det så jeg må ta restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...