Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

w-lan kort med "monitor mode"?


Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som vet om et wlan kort med muligheten for og enable "monitor mode". Kortet skal gjerne også ha god sende styrke, men må ike da dette kortet skal brukes med 1watt amp. Kortet skal fungere med airsnort og andre lignende progs. Jeg skal teste sikkerheten på noen nett jeg har fått beksjed om.

 

Har nå dwl ag520, men har ikke funnet ut om det er mulighet for det med dette kortet. Er det noen som vet om det er mulig? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv på jakt etter et PCI-kort til samme bruk nå.

Har et ORiNOCO PCMCIA-kort som jeg har brukt en stund nå og må si at det er geniale greier, funker fint med Linux og monitor-mode.

 

Nå hadde jeg egentlig sett meg ut et Cisco-kort, helt til jeg fant ut at det kostet 1700,-(!) kroner, og det er bare et "b"-kort.

 

Er nok ikke mulig å få D-link kortet i moitor da det kun kan brukes med ndiswrapper(?).

Lenke til kommentar
se på liste over kort som du kan sett i "monitoring mode" du må BYTTE driver bare.

går ut fra du mener windows. i linux er det flere kort som kan.

http://www.wildpackets.com/support/product...ropeek/hardware

last ned airopeek nx. (windows program, samme type som Ethereal bare for wlan )

jeg bruker selv dwl-510 pci kort.

 

Har lastet ned både drivere og airopeek nx herifra, og de fungerer ypperlig sammen. Litt komplisert program, men det får gå. men jeg får ikke airsnort til og fungere. Hvordan kan jeg sjekke om monitor mode er på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...