stigfjel Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Slackware eller Arch er det beste alternativ for din HW. For ikke å snakke om FreeBSD 4.11. Men for all del, Slackware vil også gjøre nytten.
Garathor Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg kan anbefale gentoo, litt komplisert å legge inn, men det finnes utrolig mye hjelp å få, og du får et system som er raskt, siden du kun legger inn det du trenger, og ikke noe bloat. Gentoo på en 200mhz Slackware eller Arch er det beste alternativ for din HW. Arch kjører vel ikke på den maskinen (krever i686)? Jeg hadde nok satset på Slackware.
olear Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Jeg kan anbefale gentoo, litt komplisert å legge inn, men det finnes utrolig mye hjelp å få, og du får et system som er raskt, siden du kun legger inn det du trenger, og ikke noe bloat. Gentoo på en 200mhz Slackware eller Arch er det beste alternativ for din HW. Arch kjører vel ikke på den maskinen (krever i686)? Jeg hadde nok satset på Slackware. i686 = P-II eller høyere (Pentium MMX tror jeg også hører under der, men jeg kan ta feil)
stigfjel Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Pentium MMX hører etter hva jeg kan se ikke under i686. Det er bare en vanlig Pentium-prosessor med MMX-instruksjoner. Pentium Pro hører derimot under i686.
Neophus Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg har en pentium mmx 266mhz som kjører(kjørte, nede for tiden) FreeBSD 5.2.1, sammen med irssi, apache(med php), eggdrop, pure-ftpd, og noe annet småtjafs 24/7. Da gikk den rimelig glatt, kunne også uten problemer bruke den til desktopoppgaver (nano, ctetris, links, etc etc). Endret 21. april 2005 av Neophus
wil Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 jeg har/hadde en Pentium MMX 200 MHZ som står i gangen for tiden. denne har 96 MB ram (fortiden ikke harddisk), 2 MB skjermkort. jeg husker ikke helt hva som ligger på den harddisken som har stått i den testmaskina, men jeg tror Red Hat 8.0 ligger på den. jeg har testet en mengde med Linuxer på den pc`en alle med Grafisk Grensesnitt her er en liste: Red Hat 7.2 og 8.0 Mandrake 8.2, 9.0 og 9.1 Sot Linux 2002 JB Linux og noen til. alle disse distroene gikk glatt på den pc`en. ikke noe problem. heller ikke når jeg kjørte grafisk grensesnitt på den. hadde også i sin tid Trippel Windows og en Linux distro samtidig på den, men det er en annen historie. uannsett. det GÅR å kjøre Grafisk Grensesnitt på en så svak maskin også, men det vil da ikke gå akkurat kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå