Gå til innhold

hjelp til kjøp av 2.1 system


Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg en OK bra 2.1 system til pcen men det står mellom disse:

 

Altec Lansing 2100 2.1

https://prisguiden.no/produkt/8654

 

Creative I-Trigue 3200

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21932

 

Creative I-Trigue 2.1 L3400

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24900

 

Selv har jeg veldig lyst på Altec Lansing 2100 2.1.

Så er det noen der ute som kan anbefale noen av disse og hvorfor. den ene framfor den andre.

 

Skal spille musikk med dem, noe spilling.

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har selv liten erfaring med Creative sine høytalere, men etter det jeg har hørt av de har jeg fått følelsen av at de ikke er like velballanserte som Altec Lansing sine høytalersett.

 

Jeg har selv hatt Altec Lansing ATP3 i 3-4 år og kan si med hånden på hjertet at disse definitivt er verdt 400kr. De er meget godt balanserte og har en bass som henger relativt godt med i svingene. Det eneste som er blitt slitt er kontaktene på sub'en etter mye til- og frakobling og til tider røff behandling.

 

Jeg vil derfor tro, med dobling av prisen (og prisguidens erfaringer tatt i betraktning) at AL 2100 vil være ett godt valg for deg som hører mye på musikk. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som har de Altec Lansing høyttalerne.Det er helt grei lyd i de,men hvis du hører mye på musikk bør du gå opp litt i pris.

Hvis du har råd,så bør du heller kjøpe disse.

Lyden av de er ikke bare litt bedre,den er ENORMT mye bedre!

Se på spesifikasjonene på de 2 settene.Tallene taler for seg selv.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt er ikke Logitech det beste valget til musikk. De skal ha ganske overdreven bass.. :ermm:

Heller det enn for lite bass, man justerer jo bare ned de dype frekvensene... :ermm:

Problemet er kanskje "kontrollen" i bassen - kjedelig med høytalere som i de lave frekvensene høres ut som et tordenvær som en ikke helt vet hvor er.

Her er noen med mer "kontroll" - problemet er at de lenser lommeboka, mine kosta vel 2,5K for 4 år siden.

Mangler høytalerene kontroll kommer en ikke langt med equaliser, kan bli "tomt" å lytte til musikk der alt under 150Hz er fjerna når de får jobbe i de frekvensene de behersker..

Lenke til kommentar
Har prøvd mye fra Creative, skuffet totalt sett! Altec Lansing 2100 2.1

Tror jeg er et bedre kjøp. Men skal du høre på musikk så ville jeg ikke kjøpt logitech z-2300. Men det er mye lyd for pengene.

Ikke Z-2300 til musikk? Hvorfor det,de passer jo glimrende til musikk?

Tja, Jeg synes ikke mitt Logitech Z-5500 spiller bra nok i musikk.. Bassen er ikke presisnok og tror nok en mellomtone i et anlegg har mye å si.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart kjøpt Altec Lansing ATP3.

Har testet begge Creative settene, de er helt klart bra, men ATP3 er bedre :)

*Har testet alle 3 settene ganske lenge*

 

Edit : Med begge settene mente jeg Creative settene.

Tror nok Altec Lansing 621 2.1 er hakket bedre enn ATP3 :)

Endret av WeeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...