Gå til innhold

Engineerenes lille hjørne

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Synes det var på tide vi fikk oss en egen topic, da det er få som er like skremmende, elleville og forstyrret som oss ingeniører. Jeg har nå lagt merke til at prisene på råvarene vi trenger bare stiger, og det er derfor på tide at vi holder sammen og deler tips, triks og erfaringer :)

Selv er jeg nå på 165 og har store problemer med å finne ting jeg kan lage uten a) lete rundt i skauen i flere timer etter råvarer, eller b) bruke en ukristelig mengde gull på auksjonshuset. Om det er noen som har et tips er det hjertelig velkommen.

En ting jeg la merke til er at aquadynamic (fish attractor?!) er en fin ting å lage når du får den. De krever lite ressurser i forhold til andre gjenstander.

Endret av The_evil_blue_toad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemene jeg og. AH prisene er jo helt ut av kontroll!!

Jeg har satset hardt på mining nå, mithrill er jo kjerne komponent senere.

Jeg er rank 210 i eng akkurat nå, og har det veldig gøy med mekaniske kyllingner og andre ting som sier PANG.

ENG er uten tvil det som gjør at jeg holder interessen for wow oppe

V

Skrevet

Engineering er festlig, men kan fort bli dyrt. Lvl 215 for tiden. Selger en del scopes til andre, samt sheeps og target dummys. Har lekt en del med bomber, festlig, men livsfarlig for en warlock. Fullt party i Gnomeregan her om dagen- sloss mot mob på 3-4 elites lvl 28+. Hiver en bombe som gir dem alle 253 i skade. Resultat: alle går på meg - død på 5 sek.

Har mining som andre profession, lvl 145 atm. Sliter med at jeg ikke klarer å gå like raskt opp i skill med den. Trenger nå mithril, men jeg kan ikke smelte/mine gull engang ennå! Blir nødt til å kjøpe på AH for en blodpris....

Skrevet

Lønner seg absolutt ikke å kjøre engineering på main i begynnelsen nei. Det er fryktelig dyrt og hemmende for inntekten din. Anbefaler heller å ta 2 farme skills (enchanting/skinning/herbalism/mining) inntil du har nok penger, så heller skifte ut en eller begge med "praktiske" tradeskills.

Min lvl 40 shaman har nå 225 engineering men jeg har ikke orket å blåse pengene på å få opp skill cap enda. Valgte gnomish engineering :D

Skrevet (endret)

Viss du har 2 gathering profs, spiller du ikke for å ha det kjekt. Er mye kjekkere å ha et "production"-yrke som f.eks. nettopp engineering.

EDIT: Skrivleif :p

Endret av omiro
Skrevet

Jeg er på level 42 nå, og har 265 mining og ~250 engineering (goblin). Den siste tiden har jeg rett og slett blitt ganske lei av hele engineeringa. Det eneste jeg faktisk bruker er guns. Bombene er forsåvidt greie, men hvor ofte er det man bruker dem på mobs? Det blir kanskje litt mer fristende når honorsystemet kommer, bomber kommer jo best til sin rett når man kan treffe mange personer samtidig, og ikke nødvendigvis får alle over seg (altså spillere, ikke mobs). Det er vel også få sjanser for at dette yrket skal bli lønnsomt, fordi nesten alle items kun kan brukes av engineers. Jeg ser ikke så mange lyspunkt blant de høyere level oppskriftene heller. Eneste muligheten blir vel å skaffe seg en recipe på en eller annen epic gun, men det kan vel by på problemer for å si det mildt:P

Skrevet
Viss du har 2 gathering profs, spiller du ikke for å ha det kjekt. Er mye kjekkere å ha et "production"-yrke som f.eks. nettopp engineering.

EDIT: Skrivleif :p

Du påstår at jeg spiller bare for å spille? og ikke for å ha det gøy?

Og jeg synes det er kjedelig å ha proffesion, blir alt for mye stress og tjener lite penger før senere i spillet.

Skrevet
Engineering er festlig, men kan fort bli dyrt. Lvl 215 for tiden. Selger en del scopes til andre, samt sheeps og target dummys. Har lekt en del med bomber, festlig, men livsfarlig for en warlock. Fullt party i Gnomeregan her om dagen- sloss mot mob på 3-4 elites lvl 28+. Hiver en bombe som gir dem alle 253 i skade. Resultat: alle går på meg - død på 5 sek.

Har mining som andre profession, lvl 145 atm. Sliter med at jeg ikke klarer å gå like raskt opp i skill med den. Trenger nå mithril, men jeg kan ikke smelte/mine gull engang ennå! Blir nødt til å kjøpe på AH for en blodpris....

Ingen problemer med å skaffe seg skill til mithril, heller ikke få tak i det...

Mine Iron i duskwood til du kommer deg opp til mithril, så drar du til badlands, masse mithril der...

Tok meg en drøy time (minimalt med kills) og skaffe 40 mithril :)

Er btw lvl 41 human warrior nå, men starta i badlands som lvl 37-38

\\Sp33D

Skrevet

en liten feil mange gjør både med engineering (og blacksmithing) er å ikke holde mining skillen på nivå med enginering.. Da må man ty til gode gamle AH..

Jakter man i de riktige områdene er det ingen problemer å øke miningskill.. Har du en mining skill som ligger omtrent på linje med engineering tror jeg du finner det mye lettere å øke engineering..

Skrevet

Noen som har den repair/vendor roboten som skulle komme i den patchen vi spiller i nå? Den har ihvertfall ikke blitt brukt de gangene vi har abandonet BRD pga en har glemt å reparere equipment :ermm: Dessuten så må jeg få si som priest: Alle som har sjangs, ha med dere den Rez trinketen som dere kan lage! Den er gull verdt for en enslig ressurrecter i gruppen ;)

Skrevet
Alle som har sjangs, ha med dere den Rez trinketen som dere kan lage! Den er gull verdt for en enslig ressurrecter i gruppen ;)

Divine intervention er tingen. Ha med en pally med det spellet. Rett før wipe, så kaster pallyen det spellet på priest. Han dør, men priest er beskytta, og aggro borte i 30 sek

Rez trinketen er ikke så veldig stabil

V

Skrevet

Disclaimer: Vil ikke skryte på meg høy engi lvl (135 eller deromkring).

En god måte å tjene litt penger på engineering er å bygge Deadly Blunderbuss (Horde). Den trengs for et quest i Ashenvale (husker ikke navnet) og krever bare copper og litt lær.

Divine intervention er tingen. Ha med en pally med det spellet. Rett før wipe, så kaster pallyen det spellet på priest. Han dør, men priest er beskytta, og aggro borte i 30 sek

Eller ha med en warlock..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...