Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL = Ustabil.. Alternativer?


Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden Telenor ADSL 2Mbit, men Linja er utrolig ustabil.. :nei: Er det noe jeg kan gjøre for å utbedre dette, eller er det bedre å bytte til en annen levrandør?

 

Jeg kunne egentlig mest tenke meg å bytte levrandør for å få bedre utlinje også, 256 holder egentlig ikke til mitt bruk hvor jeg deler mye store filer med venner... noen som vet om et bra alternativ som ikke koster alverdens heller?

 

By the way, bor i oslo.. så forslag om lokale linjer i tromsø, nei takk.. :)

 

Takk for alle innskudd. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ustabil på hvilken måte? Jeg har hatt ADSL fra Nextgentel, Tele2 og Tiscali. Men har nå Telenor. Og jeg kan si at ingen av de andre ISP'ene har levert en så stabil linje som Telenor leverer (hos meg).

 

Har alltid mislikt Telenor pga. at de er Telenor. Men stabile linjer, det har de! Også ganske god kundeservice (en får iallefall svar relativt kjapt, både på epost og telefon.. Det samme kan vel ikke sies om endel andre ISP'er).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Enig. Telenor har kanskje dem mest stabile linjene. Skulle bare mangle egentlig hehe. Dem eier dem stort sett. Hadde jeg eid linjene, men blitt pålagt av staten til å leie ut linjene til konkurrenter hadde jeg jo gjort alt for å legge et par kjepper i hjulene for dem.

 

Men uansett, syntes det er dumt at dem bare har 256opp ja.

Lenke til kommentar

Det er alt for ofte lav hastighet og modemet krever restrart for å fungere skikkelig.. av og til er det bare noen ting som ikke fungerer som mail og internett, mens skype, msn og fildeling fungerer..

 

Er det forresten noen som har noe erfaring med SHDSL?

Lenke til kommentar

Så forresten nå at telenor ikke er særlig billig på SHDSL i forhold til NextGentel:

 

SHDSL Telenor 2048/2048 12 mnd binding kr. 1990,- etablering kr. 0,-

SHDSL Nextentel 2312/2312 12 mnd binding kr. 848,- etablering kr. 798,-

:hmm:

 

 

Jeg bataler nå 609 i mnd hos telenor, med 2048/256 mener at det vil garantert være verdt det. Hvis det ikke er noen problemer med det teknologien da.. har aldri vært borti det før..

Lenke til kommentar

Har du prøvd og kontakte kundeservice?

 

Nytter ikkje at folk sitter og klager på eit forum at telenor er dårlige, om ikkje telenor får vite om det. Kordan kan dei da forbedre feilen.

 

1. Har du sjekka nettverket ditt for virus? Av ein kammrat som internet funka bare litt, var det fult med virus på maskinene. Når eg kobla i fra alle maskinene og kobla kun til min laptop fungerte linjene aldeles utmerket.

Telenor hadde til og med sendt nytt modem til han, fordi han klaga over at interneten hans ikkje fungerte. Gamle modemet var i orden det.

 

 

2. har du sjekka for firmware oppdateringer til ADSL modemt ditt?

 

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...ppdatering.html

 

Topcom modema har ein bug i firmwaren som gjer at ting klikker av og til.

 

Ellers kan du sjekke resten av support sidene her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html

 

 

Natt til mandag hadde telenor problemer. Satt på IRC og det var mange som falt av nettet, men er superstabilt her no.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Jeg har ringt telenor, de kunne ikke finne noe feil på linja og ga meg beskjed om at jeg kulle ringe de tilbake neste gang jeg fikk problemer.

 

Når det gjelder virus har jeg kjørt tre forskjellige, norman, norton og F-stopW. Jeg har kjørt regestry first aid og har nylig defragmentert disken... så da tror jeg alt på densiden skulle være greit...

 

Det bør kanskje nevnes at jeg kjører D-link AirPluss DI-614+ trådløs router og har D-Link AirPluss DWL-650+ trådløst nettkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...