Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med router


Anbefalte innlegg

Har en DLink DI-604 koblet til et Motorala modem med UPC bredbånd. Problemet er som følger: når jeg er direkte tilkoblet modemet fra en maskine fungerer Internett (så linja er i orden og kanskje også modemet), men så fort jeg kobler til routeren, står bare WAN-lampa og blinker (jeg mener at den har bare lyst hele tiden før). Har sjekket følgende: kabler, oppsett router (har resatt og sjekka at Dynamisk IP og DHCP står på - maskinene i nettverket kommer for øvrig opp i Status på routeren), har også sjekket for potensielle spyware/virus - men intet! Begynner å bli ganske frustrert - UPC Brukerstøtte kan ikke hjelpe meg og skylder på routeren (som er helt ny!). Noen som kan hjelpe??? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme greiene og brukt mange timer på det stresset der...

 

Blant annet brukt hele denne dagen på å finne ut av det. Tror en grei nøkkel kan være:

 

Skru av alle PCer i nettverket, alt av modem, routere..alt! Skru det av.. vent i minst 20 sekunder. Skru på igjen, begynn med modemet, så routere, så PCer.

 

Vet ikke om alle prosessene har like mye logikk i seg men det har i hvertfall funket stort sett når jeg får problemer og det var det jeg i sin tid fikk høre hos UPC kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...