lamer Skrevet 17. april 2005 Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Har en DLink DI-604 koblet til et Motorala modem med UPC bredbånd. Problemet er som følger: når jeg er direkte tilkoblet modemet fra en maskine fungerer Internett (så linja er i orden og kanskje også modemet), men så fort jeg kobler til routeren, står bare WAN-lampa og blinker (jeg mener at den har bare lyst hele tiden før). Har sjekket følgende: kabler, oppsett router (har resatt og sjekka at Dynamisk IP og DHCP står på - maskinene i nettverket kommer for øvrig opp i Status på routeren), har også sjekket for potensielle spyware/virus - men intet! Begynner å bli ganske frustrert - UPC Brukerstøtte kan ikke hjelpe meg og skylder på routeren (som er helt ny!). Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
henny Skrevet 17. april 2005 Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Har samme router. Har du satt inn rett verdier i wan instillingene? UPC har vel dynamisk ip...etc det skal fungere Lenke til kommentar
lamer Skrevet 17. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 He... har ikke hatt behov for å sette WAN-instillinger før i denne typen ruter og tilkobling... UPC bruker dynamisk IP, ja... Lenke til kommentar
henny Skrevet 17. april 2005 Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Skriv ipconfig /all se om ruter får tildelt ip..? upnp enabled? siste firmware? 604 firmware/ Lenke til kommentar
lamer Skrevet 17. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Har sjekket med IPCONFIG/ALL og den får ip-adressen til ruteren 192.168.0.1 som er helt riktig. Når jeg sjekker IP-adressen i ruteren står det 0.0.0.0 og DHCP disconnected.... Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 17. april 2005 Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Har samme greiene og brukt mange timer på det stresset der... Blant annet brukt hele denne dagen på å finne ut av det. Tror en grei nøkkel kan være: Skru av alle PCer i nettverket, alt av modem, routere..alt! Skru det av.. vent i minst 20 sekunder. Skru på igjen, begynn med modemet, så routere, så PCer. Vet ikke om alle prosessene har like mye logikk i seg men det har i hvertfall funket stort sett når jeg får problemer og det var det jeg i sin tid fikk høre hos UPC kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå