Lifeform Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 Hei, Er det mulig å sette opp en maskin med Windows XP Home ed. som host for VPN-nettverk? Ønsker å koble til hjemmemaskinen fra jobb og hente ut MP3-filer osv. Er det noe annet system jeg kan bruke til dette? Gotomydesktop o.l. ? Hva er det beste progget til dette?
xoop Skrevet 16. april 2005 Skrevet 16. april 2005 Ja det går fint, inn i "Network Properties" "add new connection", "Set up an advanced Connection" osv.
Lifeform Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Hmm. okay...! Sikker på det går an å sette opp host i Home edition?
EMM386 Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 http://www.microsoft.com/windowsserver2003...iew/vpnfaq.mspx Q. For which operating systems and with which protocols does Microsoft provide remote access VPN servers? A. Microsoft supports PPTP-based remote access VPN connections in Windows NT Server 4.0, Windows 2000 Server, and Windows Server 2003. Microsoft supports L2TP/IPSec-based remote access VPN connections in Windows 2000 Server and Windows Server 2003.
Kjetil-H Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Den lista kan ikke være uttømmende, ellers misforstår jeg noe fundamentalt. Kjører selv som PPTP basert VPN-vert som bl.a min bror kan kople seg til, begge kjører WinXP Pro. Mvh Kjetil
Lifeform Skrevet 24. april 2005 Forfatter Skrevet 24. april 2005 Virker ikke som det er integrert i Home edition. Forslag til noe annet "plugin" VPN-prog jeg kan bruke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå