Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst netverkskort Intel BG 2200

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utrolig ustabil internettforbindelse på min bærbare Zepto 4200 med et Intel BG 2200 trådløst nettverkskort. Jeg bruker en trådløs D-link 624 som aksesspunkt. Har i tillegg en stasjonær pc som også kjører trådløs – denne er stabil som bare det.

Når det gjelder den bærbare har jeg prøvd følgende : prøvd gamle og nye nettverkkortsdrivere, prøvd med intels nyeste programvare for styring av nettverkskortet, samt prøvd XP`s nettverksklient. Problemene består i at hastigheten er sterkt varierende samt at forbindelsen ofte brytes. Ved å velge ”reparer” kommer jeg som oftest på nett igjen. Selv om internettforbindelsen er brudd er det hele veien kontakt med routeren - signalstyrken er stort sett ”vey good” eller ”excellent”

Jeg buke XP professional med sp2. Har også prøvd med med et Jensen USB basert nettverkskort, dette fungerte utmerket. Mistenker at intelkortet mitt er synderen.

Tips og vink mottas med stor takk

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har det samme nettverkskortet i min WB1557. Har akkurat det samme problemet. Kommer meg på nett men detter ofte ut igjen. Kjenner flere som har dette kortet. Tror ikke at det er verdens beste kvalitet...

Skrevet

Tja. Si det. Jeg har dette kortet i en av de bærbare pcene mine. Jeg kjørte tidligere mot samme D-link 624+ og hadde tilsvarende problem. Etter at jeg byttet til router fra Linksys har jeg verdens mest stabile (bank i bordet) tilgang på den pcen. Jeg fant noen Ciscoinnstillinger i Intelsetupen som jeg tror gjorde utslaget. Linksys bygger nemlig også på Ciscoteknologi. Som sagt, det fungerer konge nå, men jeg tror Intelkortet er kresent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...