Gå til innhold

Nå slutter jeg!!!!


Anbefalte innlegg

Nå slutter jeg!!

 

Jeg husker den gang jeg kjøpte meg en pc i 1998?

Det var en Pentium 166mmx 16 mb RAM, ca 20000,- med skriver. Jeg var da utrolig betatt, du kan si at jeg var hekta..

Gleden varte i ca 10 måneder..

 

Da leste om pentium 2, helt rått, og som den entusiasten jeg var blitt måtte jeg selfølgelig kjøpe den også. Ca 23000 (nå begynner det å bli penger). Det var kanskje denne computeren jeg begynte å eksperimentere med, forsiktig overklokking, diverse oppgraderinger etc.. (alt som koster penger). Og når jeg endelig begynte å bli fornøyd kom selvfølgelig Pentium 3…..

 

Jaja, jeg befant meg igjen på posten, en ny pakke var ankommet, pris 38000,- med 21 tommers skjerm. Nå var jeg i ekstase, jeg ville ha alt det råeste utstyret på markedet, men jeg var jo ennå litt ”grønn” så jeg visste ikke bedre. Dette var jo i år 2000.

Etter å ha forbrukt diverse prosessorer,skjermkort,vifter,kjølere,kabler,minne, etc. sluttet jeg for så vidt å tenke på penger….

 

Jeg begynte å lete rundt i alle tidsskrifter både i bladhyllene å på nettet, etter det helt store, hvor blir Pentium 4 (wilamette) av? Jo da den dukket også opp…

Da var det bare å kaste seg på bølgen, det koster jo penger (RDRAM,hovedkort,prosessor,skjermkort etc.) Pris for en ny Pentium 4 1500 Mhz 9800 kroner (kun prosessoren!!!)

Jo da dette var jo vel å bra, men ennå manglet mye…

 

Og hva skjer så, jo da du har rett Ny pentium 4 Northwood, dette må jo bli bra, det koster jo ikke så mye for nytt hovedkort, prosessor, skjermkort GF4-4600, men litt ble det jo… Hva skal jeg si her sitter jeg med noe av det råeste som er å oppdrive, SCSI-disker og alt mulig slags tenkelig tilbehør, men er jeg fornøyd??

Nei må svaret bli… Nå er jeg dritt lei…

Tenk deg om, nå slutter Jeg med oppgraderinger…. (Kanskje…… Ikke??...

Hvem vet…

 

Du kan jo se 2 av mine computere på casemodd-sidene til overklokking.no

Casemod nr 41 og 73…

 

Nå er det slutt……..

 

mvh Coolman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda et stakkarslig tilfelle .. jeg tør ikke tenke på å jeg har brukt på hardware oppigjennom tidene.. vel og merke selger man jo det man har og kjøper nytt.. men er altid tap..

 

Jeg har fått høre at jeg bytter pc like ofte som noen skifter sokker .. hehe.. (er ikke så ille men for å illustrere...)

 

Jeg liker å kjøpe nye ting og teste hele tida.. og kommer det no nytt, klør det i webshop fingrene .. og detter ofte innom no saker.. ligger vel 3 pakker på posten nå tipper jeg , Epox moboet med i845g og alt mulig på (meget nice tester + alt av oc muligheter) , 512mb pc2700 samsung ddr brikke (nice tester her og og BRA å klokke), msi geforce 4 ti 4200 (skal seff oc'es det og .. vistnok bra å klokke 4400+ settings) ..Pentium 4 Northwood 1800 (skal til 2600+ m. bra kjøling ellers blir jeg skuffa .. ) og 300 Smart Buy 32x plater :smile: Må jo ha noe å ta alle disse hersens "backuppene" som en må ha av alt mulig :razz:

 

Det neste jeg skal ha blir Yamaha 44x SCSI brenneren.. og forhåpentligvis en ny skjerm iløpet av sommer/høsten om jeg får råd.. må jo kjøpe andre ting og .. hjemmekino utstyr.. (trenger bare fronthøytalere nå og subb forsterker) .. og ny digital parabol tuner igjen ..

 

Jeg lurer på hva som blir det neste.. og kommer garantert til å teste Hammeren når den kommer :grin:

 

Uff.. penger her og penger der.. føler tellerskrittene tikker her jeg sitter.. blæh..

 

Alt er reklamens og mediens makt .. hadde jeg vært isolert huleboer hadde jeg ikke vist om alt det nye som kom og hva andre hadde så hadde jeg slippe kjøpe nytt :grin:

 

STOP! alt er raskt nok nå som det er .. (doh .. i morra kommer det spillet som krever sååå mye mer en en har.. blah hate hate)

 

.. nei uff har vært oppe i x antal timer i strekk .. ekke bra for hodet.. sikkert mye vas.. men jeg vedder på vedkomende som skreiv ikke klarer la være.. en for en periode.. kanskje 3-4 mnd .. så kommer kløen .. jeg vet det.. prisene synker.. ytelsen stiger.. hihi

Lenke til kommentar

Slik er det når man bare skal ha det nyeste og råeste. Ikke forb.... om jeg kjøper det aller siste og betaler dobbel pris for 10-20 % mer ytelse. Da handler jeg heller det som kom for noen måneder siden og overklokker til det lukter svidd...og så bytter jeg ikke ut før utstyret ikke greier å kjøre applikasjonene mine.

 

Litt paradoksalt var det jo at for et par måneder siden kunne man kjøpe en moderat P4 og overklokke den til å være raskere enn den kjappeste "standard"- P4`en til kr.6400...og til godt under halve prisen. Nå er forøvrig kr.6000 + cpu`en halvert i pris den også... ikke veldig rart man kan bli frustrert den som kjøpte den...

Lenke til kommentar

Denne kjøpte jeg :

 

Intel Pentium 4 Northwood 1.8GHz 512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478

Webpris

1597.00

 

Sjekk dette her SYKE!!! da :

 

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478

P4S478NW-24R

3717.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.533GHz 512Kb 533MHz Boxed (with cpu-cooler!)

7526.00

 

 

 

Min cpu koster 1590 kr .. og den skal jeg lett klare å overklokke til 2,5 ghz med høyere en 533 fsb.. helt stabilt (du finner få nw 1800 som ikke gjør det med ei ordentlig vifte)

 

Er enda mye å hente i å kjøpe de laveste modellene :smile:

 

Bestilte og et msi geforce 4 ti 4200 til 1495, også et "budsjett kort" , men overklokka til et ti 4400 kort kan det plutselig hevde seg blandt de semi store.. samme med hovedkort , er heller ikke noe spes dyreste laget.. 1590 kr da men så har det jo vga lan lyd raid og usb2 .. og 6 pci + BRA å overklokke, synes det er mye for pengene!

 

Lønner seg å titte litt rundt , lese tester.. sammenligne priser og ikke kjøpe det DYRESTE nyeste :smile: Man tjener ikke så spes mye på det..

Vurderte ti 4400 (og oc til 4600) men det ville kosta minst 1000 kr mer , og nå kommer jo R300 rett rundt hjørnet så da ville det tapt pris og ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...