Gå til innhold

¨Polyfoniske ringetoner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så har også Nokia-telefonene det...? Det er jo ei midi fil alle disse ringetonene som aventeres i aviser og blader osv...

 

For hvis du åpner ei midi fil i et ringetoneprogram for mobiler, så kommer "notene" opp.

 

Polyfoniske ringetoner er en forbedret versjon av midi, midi-sp eller noe rart nå.

 

Rett meg hvis jeg tar feil, er tildels usikker på dette området, men tror at det skal være noenlunde rett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-07-07 21:45, JoaJoa skrev:

Slik jeg har forstått det så har også Nokia-telefonene det...? Det er jo ei midi fil alle disse ringetonene som aventeres i aviser og blader osv...


For hvis du åpner ei midi fil i et ringetoneprogram for mobiler, så kommer "notene" opp.


Polyfoniske ringetoner er en forbedret versjon av midi, midi-sp eller noe rart nå.


Rett meg hvis jeg tar feil, er tildels usikker på dette området, men tror at det skal være noenlunde rett.


 

Midifiler brukes ikke direkte på telefonen slik jeg tror det gjøres på siemens? Uansett så har nokia sitt eget format på ringetoner. Du kan evt. lese mer om det på forum.nokia.com om du er interessert. Har utviklet en del programmer for ringetoner og logoer og midi har ingenting med saken å gjøre, selv om flere som har lagd slike programmer har gjort det mulig å åpne midi filer, konvertere dem og laste dem opp til telefonen.

Hvordan det er med nye nokiatelefoner (les polyfoniske ringetoner) vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 13:57, eught skrev:

polyfoniske ringetoner er jo genialt! og er de virkelig gratis på argngren.com? har et annet spm også. jeg planlegger å kjøpe Nokia 3510 (uten simkort). jeg skal bruke mitt netcom kontant simkort. vil jeg da kunne bruke wap-funksjonen?


 

Ja, det ligger gratis ringetoner der, polyfoniske ringetoner riktignok. Ja, du vil også kunne bruke wap, men du kan bruke gprs-nettet som gjør det mye billigere å wappe.

 

 

I følge nokia sine sider så har svinkEN rett,

Under informasjon om 3510 står dette:

"nye polyfoniske ringetoner (MIDI)". Gir nå faan i hva det heter lell jeg da, liten vits i å lage en sak om det :smile:

 

Men det er en ting jeg undrer over. Har lest her på forumet at siemens har hatt slike polyfoniske ringetoner i flere år. Men hvorfor i granskauen har aldri folk omkring hørt slike lyder som f.eks en nokia 3510 gir ifra seg da? De lurer jo på hva det er for noe. Så hvis dette er en gammel nyhet som siemens har integrert i telefonene sine for lenge siden, så bør jo folk ha hørt slike flerstemmede/lags toner før .ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 13:57, eught skrev:

polyfoniske ringetoner er jo genialt! og er de virkelig gratis på argngren.com? har et annet spm også. jeg planlegger å kjøpe Nokia 3510 (uten simkort). jeg skal bruke mitt netcom kontant simkort. vil jeg da kunne bruke wap-funksjonen?



 

 

jepp ingen problemer det. 3510 får du til under 2000 på komplett

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Polyfoniske ringelyder finnes bla. på Samsung T100, og N620 disse er 16 toners.

De nye Nokiaene, 3510 og 7210 kommer også med polyfoniske ringelyder, men disse er bare 4 toners, og det høres ikke mye bra ut syntes jeg.

Ericsson kommer bla. med en modell som heter P800 snart, den skal visst ha 24 toners, disse har jeg ikke hørt.

En typisk 16 toners ringelyd kan du høre på: http://www.cool.no/artikler/takeonme.mid (Take On Me, A-ha)

 

Denne infoen med mer finner man på: http://www.cool.no/artikler/ringenytt.htm

 

Test av Samsung T100 finner man på: http://www.cool.no/artikler/sgh-t100.htm

 

Info om Sony Ericsson's P800 finner du: http://www.cool.no/artikler/p800juni.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...