Gå til innhold

Intel PROWireless 2200bg + IBM X22 ?!?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en IBM X22, på denne bruker jeg et skrotent CNET 11mbit PCMCIA kort, dette har fryktelig dårlig dekning. Men så så jeg disse Mini-PCI kortene til Intel og tenkte som så at da kan jeg kanskje bli kvitt den "leppa" som henger utenfor laptop'en og frigjøre den eneste PCMCIA slot'en på på min ultraportable.

 

Vel jeg har sjekka opp i Everest Home at jeg skal ha et Mini-PCI spor, og at det er nå tomt. Jeg skal skru opp pc'n til helga og sjekke om det er god nok plass der.

 

Men det er jo bare en side av fysikken, for en kamerat av meg var litt usikker på dette prosjektet fordi dette Intel PRO/Wireless 2200bg MiniPCI 11g kortet er ment for Centrino pattform. Og min desverre er bare en P3.

 

Noen som har noen formeninger?

 

2mmy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er at jeg IKKE har Centrino... Det er derfor jeg spør...

 

:tease:

 

2mmy

Saken er at det kortet du spør om, sannsynligvis baserer seg på at en laptop har antenner innebygget i chassiset. Da kan du trekke konklusjonen av at det du spør om kan bli vanskelig i praksis. Prøv og feil, er det jeg vil si.

Lenke til kommentar

Det er to antenneuttak på det kortet, fikser du en form for antenne som er bygget inn i pcen burde det gå greit.

 

Antennene pleier ligge på undersiden av skjermen ved hengslene, som oftest en liten printplate med antennen etset inn som kobberbane, en printplate på hver side av skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...