Gå til innhold

Dreamweaver eller å kode selv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skjønner sikkert selv at å kode siden selv, gir deg et 100 ganger mer tilfredstillende resultat. Gøy er det også.

Å la Dreamweaver eller andre WUSIWUG-editorer lager helt grusom kode som blir vanskelig å jobbe med senere og som også lager et helt drøss av andre problemer. SÅ sett deg ned og lær deg skikkelig HTML og CSS.

Og da er forumet her et godt utgangspunkt.

 

Søk litt rundt her og finn linker til gode steder å lære.

Start med www.htmldig.com f.eks.

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar

Som Mira sier, det aller beste er å kode alt selv, for "hånd", og ikke la slike WYSIWYG-editorer ta seg av jobben for deg. Dessuten vil jeg si at man lærer mer av å kode selv. På den måten får man koden i fingrene, og ting vil gå lettere etter mer man koder.

 

Kan også sjekke W3Schools sider, mye lærerikt der også!

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

helt enig med mira..

kan du kode html selv (lett å lære) er dette mye bedre (etter min mening). Om du bruker et "What You See Is What You Got"-program (WYSIWYG) blir kilde koden en diger haug av unødvendig koding, og om du skal ha inn noen script i koden, må du lete en stund etter hvor de skal ligge :p

Lenke til kommentar

Kode selv i dreamweaver ;)

Funker rått det, ta deg good tid til å lage en passende syntax-highlighting som du selv liker. Jeg har prøvd mange andre program men jeg likte best dreamweaver og notepad 2 :thumbup:

Notepad 2 bruker jeg forøvrig bare til serversidescripting eller programmering fordi. Bruker dreamweaver til koding av (x)html og css fordi den har den flotte funksjonen at den viser hvilke tagger som er å velge mellom når du skriver inn forbokstavene, så slipper jeg å skrive alt sammen selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...