Gå til innhold

billige mini-dv taper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tull å spare penger på taper, du vil angre senere om du kjøper veldig dårlig kvalitet. 100kr spart kan fort bli kjedelig om en del år...om det feks. er familieminner på tapene.

Så lenge man holder seg til kjente merker så er det ikke noe problem etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Sony og Panasonic er blant de gode merkene. Men man bør ikke blande taper. Hold deg til ETT merke den tiden du har kameraet da forskjellige tapers smøremiddel kan reagere uheldig med hverandre og bli et klissete limlignende stoff.

Jeg var innom en expert butikk, og skulle kjøpe DV-tape til Panasonic kamera.

 

Kjøpte med en pakkning med 5 sonytape da kameraet var nytt, fikk de for 150,- .

 

Men nå ville ikke ekspeditøren selge meg sony tape. Han hadde brukt den, og den avleiret veldigt mye sa han. Så han ville selge meg Panasonic i steden, som var litt billigere også, og i følge ham, mye bedre. Han hadde selv byttet til panasonic tape.

 

Hva gjør jeg så ?

 

Har også fått med meg at man skal holde seg til ett merke, men han sa Sonytapen avleiret så mye at det kunne skade kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg synes at jeg må rense mitt sony kamera mitt litt vel ofte, og jeg bruker bare sony taper.

 

Tviler på at sony tapene hvis de gir mye avleiringer kan skade kameraet. Men mye avleiring fører til at du ofte må rense kamera som da sliter på lesehodene.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
Men nå ville ikke ekspeditøren selge meg sony tape. Han hadde brukt den, og den avleiret veldigt mye sa han. Så han ville selge meg Panasonic i steden, som var litt billigere også, og i følge ham, mye bedre. Han hadde selv byttet til panasonic tape. Hva gjør jeg så ?

Rens kameraet ditt med en rensetape, og gå helt over til Panasonic. For hvis dette er tilfelle, så er det en ganske viktig sak.

Lenke til kommentar

Angående Panasonic tape. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe fra BH på nettet. Det skal være av god kvalitet og kun skal spilles inn en gang pr tape, Spiller aldri over en brukt tape.

Noen som kan anbefale en god tape fra Panasonic.

B&H har mange typer, men jeg vet ikke hva som er forskjellen på de.

Noen nevnte for meg tape med memory. Er det det på alle de litt dyrere tapene, og er det et poeng å bruke det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...