Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en restarter på vei inn i Windows


Anbefalte innlegg

PROBLEM:

PC'en min restarter på vei inn i Windows. Den starter opp på vanlig måte, kommer inn til Windows, logger inn på windows, så kommer musepekeren frem og rett før skjermbilde med ikoner, windows menylinje skal komme opp restarter PC'en

 

HVA SKJEDDE:

Jeg spillte CS:source, plutselig hoppet PC'en ut i Windows. Jeg gikk inn igjen i spillet men det samme skjedde igjen (spillet ble ikke lukket men lå minimert nede på menylinjen) Jeg klikker igjen på spillet fra menylinjen og kommer inn, men hopper ut igjen etter kun få sekunder. Så restarter jeg PC'en, og da restarter maskinen på vei inn i windows som nevnt over. Jeg venter 1 time og prøver igjen, men kommer ikke inn.

 

HVA GJØR JEG?

Lurer på om dette er ett virus eller en hardware feil, men hvordan finner jeg ut det, når jeg ikke kommer inn i windows?

 

HARDWARE:

Prosessor: Intel Pentium IV Soc.478 1900MHz - boxed

Minne: 1024MB PC2100 DDR

Skjermkort: Radeon 9800 Pro

Hovedkort: Soltek VIA P4X266A+8233 S-478 ATA-100

Harddisker: Maxtor HDD 80Gb 7200RPM ATA133, og en Maxtor 200 Gb

 

OS: Microsoft Windows XP home edition, SP2

 

Virus og spy-were:

Den siste tiden har jeg ikke hatt noe fungerende antivirusprogrammer på min PC. Derfor er mistanken størst ovenfor dette.

Har kjørt Ad-awere SE for ca. 2 uker siden og fjernet mye spy-were.

Endret av perwilli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff.. prøvde å starte opp i går kveld i sikkerhets modus, men det samme skjedde igjen.. Jeg prøvde også alle andre alternativene som finnes etter man har trykket F8.. men fortsatt uten hell.. pc'en restarter og restarter og restarter..

 

Så jeg følte min eneste utvei var å installere hele XP på nytt.. Dette fungerte bra foreløbig, men utrolig tidkrevende å legge inn alle mulige drivere og programvarer på nytt..

 

Har hvertfall skaffet meg virusprogram som blir installert i kveld!! Så får man håpe dette aldri skjer igjen!

 

Nei data er moro dere ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...