Testkise Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg kjører normalt sett Bittorrent, men grunnet anbefalinger her på forumet skal jeg prøve Azureus, tenkte jeg. Jeg har en Freebox med en trådløs router etter denne. Jeg har åpnet porter i Freebox'en, videresendt disse til routeren, hvor jeg har videresendt til pc'en min. Jeg har åpnet portene 65530-65535 til Bittorrent, og det funker som bare det! Når jeg nå prøver Azureus klarer jeg ikke å få grønt lys. Jeg har prøvd konfigurasjonsveiviseren, der man kan teste porten, men jeg får NAT-error. Jeg har prøvd å åpne 6881 (som jeg blir anbefalt) og jeg har prøvd å bruke noen av de portene jeg har åpnet til Bittorrent. Ingenting fungerer. Jeg har ikke avinstallert Bittorrent, men jeg regner jo ikke med at det har noe med saken å gjøre. Jeg kjører ikke de to samtidig. Noen som har en løsning?
Testkise Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Bør jeg åpne flere porter, altså? Men poenget er jo at Azureus sier den får NAT-error selv når jeg har åpnet port 6881.
superdigg Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Du behøver ikke åpne mer enn én (TCP og UDP, UDP for tracker'n sin del)port til Azureus for å få grønne fjes. Bestem deg for en port du vil åpne og velg noe annet enn 6881 - 16881 f.eks og sett denne i Tools->Konfigurasjon->Tjener->Incoming TCP listen port og huk av for "Enable UDP tracker...." i Tracker->Client.
XmasB Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Personlig ville jeg anbefale et annet program, grunnet minnebruk alene. Kjører Bitlord selv, og er godt fornøyd med den.
Testkise Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Jeg har kjørt Bittorrent, og det er jeg for så vidt fornøyd med. Det eneste er at maskinen blir sirup når jeg kjører to store nedlastinger om gangen. To DVD-rip'er på nedlasting f.eks. gjør maskinen umulig å bruke samtidig. Men dersom problemet er det samme med Azureus er det jo intet poeng for meg å prøve det. Poenget mitt var jo at jeg skulle bruke MINDRE ressurser. Du mener Bitlord er det beste? Har du forsøkt Bittorrent? Vet du hvordan de er i forhold til hverandre? Det er jo litt rart at jeg ikke får grønne fjes i Azureus, mens det i Bittorrent går helt fint.
Propaganda Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 jeg ville ikke hengt meg opp i de grønne fjesene for mye,det har ikke no særlig å si,værtfall ikke etter mine erfaringer.... har hatt gule,blå osv osv,som har fin hastighet,og som fungerer helt perfekt
TuxMaster Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 jeg gikk bare inn på modemet å åpnet portene 1203-1210 så skreiv jeg bare inne på instillinger til azureus at jeg skulle bruker port 1203. jeg fikk det til helt fint..... ellers har det ikke så mye å si om de er grønne eller gule...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå