Anterialis Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Hva er forskjellen? Foredeler og umlemper ved begge browsere? Føy gjerne inn flere browsere hvis trangen blir stor På forhånd takk
Format71 Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Vanskelig for meg og si om du liker eple eller appelsin best. Personlig foretrekker jeg helt klart opera. Et googlesøk ga meg denne sammenligningen, men det beste er å gjøre seg opp sin egen mening. Begge er gratis så last ned og prøv dem begge. Dersom du spanderer litt mer enn ti minutter på hver (gjerne 14 dager!) er jeg sikker på at du vil oppdage hvilken som er best for deg. mvh, -Vegar
Dell_Inspiron Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 (endret) Kan si litt om hovedforskjellen. Firefox er i utgangspunktet en enkel browser som kan utbygges med extensions. Siden firefox er open source, kan hvem som helst lage extensions. Noe som gjør at man kan få tak i alt mulig rart mellom himmel og jord. Opera har en annen strategi. Der er veldig mye allerede innebygd i browseren. Fordelen med det er at man ikke trenger å hente extensions for alt mulig. Derimot kan man få en del ting til firefox Opera ikke har innebygd. Endret 12. april 2005 av Dell_Inspiron
riktig Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Firefox kan bygges opp fra bunnen, putt inn det du vil ha i den. Opera har "alt" inne fra før. Begge nettlesere har sine sterke og svake sider. Selv er jeg Opera-fan.
O. B. Lix Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Et aber med firefox er at extensions blir ofte på engelsk, mens på opera er alt norsk...
_Adler_ Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Et aber med firefox er at extensions blir ofte på engelsk, mens på opera er alt norsk... Det er jo vell bra det da, jeg liker å ha mesteparten på engelsk. Jeg bruker begge, alt ettersom. Holder en knapp på Firefox, liker den bare bedre. Bedre utseende og du kan egendefinere mer, men det positive med Opera er jo at alt er inkludert. Men jeg liker fremdeles Firefox bedre. Reven er jo kul da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå