Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Hjelp] SHDSL Linje og Billion Modem


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har endelig fått skaffet meg 2mbit SHDSL linje fra Direct Connect. Fikk denne installert den 2/3-2005 og hadde da selvfølgelig skaffet meg ett modem så dette sto klart. Da montøren hadde satt opp linja mi og alt var klart så sjekket jeg SYNC lampa på modemet (Dette var forresten ett Billion Bipac 840 - m/4porters lan) den sto bare og blinket så montøren tok med modemet bort til sentralen og testet det der. Det var da defekt fikk jeg beskjed om. (På dette tidspunktet visste jeg ikke at jeg måtte inn på modemet og stille inn på masse rart så det ble sendt tilbake i retur til forhandler). Fikk så ett nytt modem ett par uker etterpå av samme merke og modell (erstatning fra forhandler), men dette var helt knust og ødelagt så jeg sendte det tilbake og ventet en uke til før jeg fikk ett nytt av samme type. Dette kom jeg meg inn på og fikk satt opp slik det skal, men etter en 4-5min så hang modemet seg opp og det fantes ingen reset knapp (Overhodet ingen!) så da sendte jeg det tilbake. Kjøpte så en ny modell Billion Bipac 8520, en dyrere modell som jeg da håpet skulle virke. Samme feil, SYNC sto bare og blinket. Ringte til Direct Connect og de skulle søke etter feil, en dag senere og 1 måned etter linja ble satt opp fikk jeg beskjed om at det var feil på linja. Så tok det ett par dager til før de hadde fikset dette, men jeg fikk fortsatt ingen SYNC på modemet så jeg ringte og fikk en montør til og komme. Han hadde da med seg ett SHDSL modem og fikk SYNC (Jeg så ikke dette selv, men han sa det og jeg regner ikke med at en fagman sitter og luger meg rett opp i trynet). Fikk da beskjed nok en gang om at modemet var ødelagt så jeg ringte forhandleren og fikk tilsendt ett nytt (Og de sendte faktisk feil erstattningsvare, nemlig Billion Bipac 840, den berømte uten reset knapp)... Og gjett hva .. Jeg sitter her idag, med modem nr 5!, SYNC blinker i vilden sky. Direct Connect sier modemet er ødelagt, Bravida/Sønnico sier linja virker, forhandler er vel snart lei meg, like mye som jeg er lei de.

 

Dette her har begynt og koste meg endel kr, masse forvirring.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre, jeg vil jo ha linje, men er det sannsynlig at jeg kan få 5stk SHDSL modem, samtlige er ødelagt ?? Alle modemene er ifra samme sted (Komplett.No), Direct Connect leverer ikke modem med sine linjer.

 

Har testet modemene på 3 stk maskiner, forskjellig OS osv. Firmware ble oppdatert også. Testet alle kabler på montøren sitt modem, virket fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så mange som er intressert i og låne ut modem ser det ut som. Har prøvd ett par steder, men de har det ikke på lager engang, så da må de bestille nytt for og så låne ut til meg ... Noe de ikke er intressert i og gjøre ;)

 

 

Edit: Manglet litt her og der.

Endret av miZtiNk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...