Gå til innhold

Lcd til Word/surfing og litt spill


Camilio

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Av plassmessige grunner ønsker jeg å skifte ut min Di-fusion 19" CRT monitor TCO99 1600x1200/75Hz 0,26mm. Sort/Sølv. Jeg er godt fornøgd med denne på alle bruksområder og ønsker ikke noe vesentlig dårligere prestasjon fra min framtidige LCD.

 

 

Budsjett: Max ~3500.

(Billigest mulig, her er det mest ytelse for minst penger som teller)

 

Størrelse: 17"-19".

(Skulle helst hatt 20" slik at jeg fikk 1600x1200, men pengene strekker ikke til).

 

Annet: Dvi?

Glassplate?

 

Bruksområde: Primært Word + internett.

Spill: Fifa serien (dette bør skjermen mestre smertefritt).

Realistiske FPS spill som Tom Clancys + krigsspill er det en

fordel om jeg kan spille. Doom og HalfLife er uaktuelt.

 

Har lest gjennom tester og forumet og har merket meg NEC 1770NX og BenQ FP937s+, Sony SDM-X73. Men å lese om skjermer er ikke det samme som å høre fra dere som har førstehånds erfaring med LCD, så jeg håper på innspill:)

 

 

 

Ønsker meg vel helst en 19", men igjen, pris mot ytelse er viktigst. En 17"LCD er vel ikke mye mindre enn en 19"Crt?

 

Har lest gjennom forumet altså...og VET at denne tråden likner på 1000 andre, men håper likevel på noen innspill:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve skjermoverflaten på en 17" LCD er vel rundt en 18" CRT.. Så litt midre er det nok.

 

Det er jo samme oppløsning uansett om du velger 17" eller 19", så du må nesten vurdere dette etter hva du tror er behagelig å se på.

 

19" slet litt med etterslep tidlig i LCD-fasen, men nå har det kommet en del gode skjermer som jeg mener er like gode som 17"ere..

 

Iogmed at du skal spille litt så er det jo kulere å gjøre det destod større skjerm du har. Det syns ihvertfall jeg..

 

Til word og surfing ser jeg på valget mellom 17"/19" som likegyldig egentlig, men du får velge hva du føler for.

 

Jeg tror at jeg pr. dags dato ville kjøpt BenQ FP937s (ikke +, da denne sliter litt med fargegjengivelse)..

 

Eventuelt Dell 1905FP. Denen fikk gode skussmål i en test her på hw.no.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13395

 

Personlig syns jeg Dell sin skjerm ser bedre ut enn BenQ'en.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...