Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med deling av internett tilkobling.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har to datamskiner hjemme og begge kjører windows XP.

Vi har det slik at internetten går inn til min maskin og videre ut til den andre maskinen via en hub.

 

Vi har konfigurert internetten gjennom guiden til windows XP "installering av hjemmenettver\kontornettver".

 

Problemet er at etter en oppe tid (varierer fra 10Min til 1Time) så mister han andre internetten på sin maskin. Jeg har prøvd å formattere men samme problem oppstår.

Jeg har også prøvd å dele internettilkoblingen manuelt men får opp feilen "kan ikke utføre operasjonen". Dette begynner å bli et stort problem.

 

Etter at vi kjørte guiden (på begge maskinene så klart), det eneste jeg har forandra er at jeg har slått av windows brannmuren.

 

Problemet oppstår enda. Og for at den andre datamaskinen skal ha internett må jeg restarte maskina, noe som er en ulempe siden jeg er host for to hubber på DC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det har jeg ikke. Jeg har et MSI kort (se nedenfor).

 

Jeg har følgende HW.

 

Athlon 64 3200+

512 MB TwinMos Ram (Dual 400)

MSI K8N Neo2-54G

GeForce 4Ti 4200

C-Net Nettverkskort

SoundBlaster Live 5.1

osv.

 

Det er to nettverkskort intergrert på hovedkortet og jeg bruker bare nVidia sitt kort som går videre til hubben.

Internetten går inn til C-Net kortet. har prøvd å kombinere, men fikk bare samme resultat.

Jeg har prøvd å formatere ca. 10 ganger på tre dager men samme problemet oppstår. Og jeg har prøvd Windows 2000 men der kom problemet under oppstart og maskina kræsja.

 

Min ISP er : Catch - 2Mbit Sdsl linje.

Lenke til kommentar

For at internetten skal fungere må ipen legges inn manuelt. (alt er rett oppsatt skal jeg tro infoen catch sendte til meg).

 

Problemet oppstår enda.

 

Det står på den andre maskina at DHCP ikke er aktivert.

Men den finner internett tilkoblingen på min maskin men ikke linja ut fra min maskin.

 

Kan det være feil med instillingene på den andre maskinen?

Endret av strykebrettet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...