Gå til innhold

OpenGL SuperBible, Second Edition

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er OpenGL SuperBible, Second Edition en god bok. vurderer å kjøpe den.

har hørt mye bra om den men hva mener dere. er den tung å lese? (engelsk er ikke noe problem.) er det gode forklaringer i boka? har sett litt på inholdsfortegnelsen og det ser ut til at den er bra.

mvh. Fredrik

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

er OpenGL SuperBible, Second Edition en god bok. vurderer å kjøpe den.

har hørt mye bra om den men hva mener dere. er den tung å lese? (engelsk er ikke noe problem.) er det gode forklaringer i boka? har sett litt på inholdsfortegnelsen og det ser ut til at den er bra.

mvh. Fredrik

Har ikke lest Superbible, men har lest denne: OpenGL Programming Guide. Synes det var en veldig godt skrevet bok, og gir deg både nødvendig teori og praksis.

Skrevet

Jeg har OpenGL superbible third edition, og synes det er svært bra for min smak, en av de bedre programmerings bøkene jeg har lest.

Gode og detaljerte forklaringer og illustrasjoner, mange eksempler og oppsummering av funksjoner på slutten av hvert kapittel.

Den er også veldig komplett.

Skrevet (endret)

Jeg bruker den mest som oppsalgsverk, evt leser de kapittlene jeg vil lære mer om.

Kan ikke huske å ha sett arbeidsoppgaver i den nei, men jeg skal sjekke det senere og poste innlegg dersom det er oppgaver i den. (rimelig sikker på at det ikke er det)

Endret av Herr_Dude
Skrevet

Tja, strengt tatt trenger du vel kun å kunne et programeringsspråk for du begynner å lære OpenGL.

Plukk opp en bok eller se gjennom de mange tutorials som er på nettet. Nehes er nok de mest kjente, selv om enkelte misliker programeringsstilen som blir brukt.

Skrevet

Jojo, men så ser nå open glide veldig komplisert ut. Er det d også eller? MYE og sette seg inn i? Det jeg tenkte på var, hva er det man burde kunne i språket c++ før man begynner å lære open glide?

Skrevet (endret)

Du bør være relativt komfortabel med C, OpenGL er forresten ikke objektorientert.

Edit: Det lurte seg visst inn en ekstra negasjon der ja.

Endret av A_N_K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...