Gå til innhold

Bios vil ikke starte kommer alarmlyd.

jossimd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop bygget ferdig dataen min, men da jeg startet den kom det en alarm lyd med en gang. ingenting kommer opp på skjermen. det virker som om bios ikke vil starte. Hva kan være problemet?? trenger hjelp!!

maskinvare:

Abit Fatal1ty aa8xe

Intel pentium 4 650 3,4Ghz

MSI Radeon RX850XT 256MB PCIe

OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition

PC-4200 2x512MB 533MHz. (3.2.2.8)

MIST 500W strømforsyning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ihvertfall prøve å komme deg inn i BIOS. Trykk knappen DEL gjentatte ganger like etter oppstart, kommer du ikke inn i BIOS så er det hvertfall noe feil.

Skrevet

Har du satt begge strømkontaktene til hk i?

Hvis skjermkortet skal ha ekstra strøm, står den kontakten i?

Sjekk at rambrikkene sitter skikkelig nedi slotene sine.

Skrevet

Asså kommer det piip piip piip? 3pip for eks se i hovedkort boka ka pipe lydene er for noe. Bruker å være ramen som står feil i. Sjekk det og se i hk boka om lydene.

Skrevet (endret)

RAMen står ortelig i.

skjermkortet står ortelig i.

pipingen stopper ikke den fortsetter bare helt til jeg kobler av strømmen.

Endret av jossimd
Skrevet

Pipelydene har en betydning. På produsentens hjemmeside finner du det ut. Sjekk om alt sitter på. Fikk pipelyder da skjermkortet mitt ikke satt skikkelig på.

Skrevet
Pipelydene har en betydning. På produsentens hjemmeside finner du det ut. Sjekk om alt sitter på. Fikk pipelyder da skjermkortet mitt ikke satt skikkelig på.

Jeg fant ingen ting på hjemmesiden til abit om dette problemet. :(

Skrevet (endret)

Nå har jeg fått vekk alarm lyden med og koble prossersor vifta anderledes. men det kommer fortsatt ikke bilde på skjermen, har prøvd med et annet skjermkort men det kommer ikke bilde. Passer cpuen sammen med hk?

CPU: Intel pentium 4 650 3,4Ghz EMT64

HK: Abit Fatal1ty AA8XE

Endret av jossimd
Skrevet (endret)
Passer cpuen sammen med hk?

I følge Abits hjemmeside skal den passe fint. Foreslår at du fjerner alle komponenter som ikke trengs for å komme inn i BIOS. Dvs. alle harddisker, lydkort, alle unntatt én minnebrikke, NIC, cd/dvd-rom/brenner, diskettstasjon.. noen fler?

Deretter starter du PCen, hvis du ikke får pipelyden da, begynner du å sette inn én og én komponent og tester fortløpende at alt funker. Når/hvis du får pipelyden igjen vet du hvor feilen ligger.

Google har mer info om hva alarmen betyr, btw ;)

Endret av Loomy
Skrevet (endret)
Passer cpuen sammen med hk?

I følge Abits hjemmeside skal den passe fint. Foreslår at du fjerner alle komponenter som ikke trengs for å komme inn i BIOS. Dvs. alle harddisker, lydkort, alle unntatt én minnebrikke, NIC, cd/dvd-rom/brenner, diskettstasjon.. noen fler?

Deretter starter du PCen, hvis du ikke får pipelyden da, begynner du å sette inn én og én komponent og tester fortløpende at alt funker. Når/hvis du får pipelyden igjen vet du hvor feilen ligger.

Google har mer info om hva alarmen betyr, btw ;)

Det har jeg gjort nå men får samme piping. :mad:

Har lest litt på Abit sitt egent forum(LINK) der er det noen som sier at det er RAMen som gir POST E5 samme problem som jeg får.

MIN RAM: OCZ Platinum Enhanced Bandwidth Revision 2 Limited Edition 240-Pin 512MB DDR2 PC2-4200

Endret av jossimd
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...