jossimd Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Jeg har nettop bygget ferdig dataen min, men da jeg startet den kom det en alarm lyd med en gang. ingenting kommer opp på skjermen. det virker som om bios ikke vil starte. Hva kan være problemet?? trenger hjelp!! maskinvare: Abit Fatal1ty aa8xe Intel pentium 4 650 3,4Ghz MSI Radeon RX850XT 256MB PCIe OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition PC-4200 2x512MB 533MHz. (3.2.2.8) MIST 500W strømforsyning
karasjok Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Du kan ihvertfall prøve å komme deg inn i BIOS. Trykk knappen DEL gjentatte ganger like etter oppstart, kommer du ikke inn i BIOS så er det hvertfall noe feil.
jossimd Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 Nå har jeg prøvd og cleare CMOS, men det hjalp ikke. Noen som vet hva feilen kan være??
MorePower Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Har du satt begge strømkontaktene til hk i? Hvis skjermkortet skal ha ekstra strøm, står den kontakten i? Sjekk at rambrikkene sitter skikkelig nedi slotene sine.
flabben2k Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Asså kommer det piip piip piip? 3pip for eks se i hovedkort boka ka pipe lydene er for noe. Bruker å være ramen som står feil i. Sjekk det og se i hk boka om lydene.
jossimd Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 (endret) RAMen står ortelig i. skjermkortet står ortelig i. pipingen stopper ikke den fortsetter bare helt til jeg kobler av strømmen. Endret 9. april 2005 av jossimd
Pels Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Pipelydene har en betydning. På produsentens hjemmeside finner du det ut. Sjekk om alt sitter på. Fikk pipelyder da skjermkortet mitt ikke satt skikkelig på.
jossimd Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 Pipelydene har en betydning. På produsentens hjemmeside finner du det ut. Sjekk om alt sitter på. Fikk pipelyder da skjermkortet mitt ikke satt skikkelig på. Jeg fant ingen ting på hjemmesiden til abit om dette problemet.
jossimd Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 (endret) Nå har jeg fått vekk alarm lyden med og koble prossersor vifta anderledes. men det kommer fortsatt ikke bilde på skjermen, har prøvd med et annet skjermkort men det kommer ikke bilde. Passer cpuen sammen med hk? CPU: Intel pentium 4 650 3,4Ghz EMT64 HK: Abit Fatal1ty AA8XE Endret 9. april 2005 av jossimd
Loomy Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Passer cpuen sammen med hk? I følge Abits hjemmeside skal den passe fint. Foreslår at du fjerner alle komponenter som ikke trengs for å komme inn i BIOS. Dvs. alle harddisker, lydkort, alle unntatt én minnebrikke, NIC, cd/dvd-rom/brenner, diskettstasjon.. noen fler? Deretter starter du PCen, hvis du ikke får pipelyden da, begynner du å sette inn én og én komponent og tester fortløpende at alt funker. Når/hvis du får pipelyden igjen vet du hvor feilen ligger. Google har mer info om hva alarmen betyr, btw Endret 9. april 2005 av Loomy
jossimd Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 (endret) Passer cpuen sammen med hk? I følge Abits hjemmeside skal den passe fint. Foreslår at du fjerner alle komponenter som ikke trengs for å komme inn i BIOS. Dvs. alle harddisker, lydkort, alle unntatt én minnebrikke, NIC, cd/dvd-rom/brenner, diskettstasjon.. noen fler? Deretter starter du PCen, hvis du ikke får pipelyden da, begynner du å sette inn én og én komponent og tester fortløpende at alt funker. Når/hvis du får pipelyden igjen vet du hvor feilen ligger. Google har mer info om hva alarmen betyr, btw Det har jeg gjort nå men får samme piping. Har lest litt på Abit sitt egent forum(LINK) der er det noen som sier at det er RAMen som gir POST E5 samme problem som jeg får. MIN RAM: OCZ Platinum Enhanced Bandwidth Revision 2 Limited Edition 240-Pin 512MB DDR2 PC2-4200 Endret 9. april 2005 av jossimd
jossimd Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 RAMen var problemet testet med en annen ram og det funket så nå må jeg ha ny RAM
Godfather Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Godfather
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå