Gå til innhold

QXL - Mulig å selge noe uten å oppnå minstepris


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å være litt optimistisk på minsteprisen på en auksjon jeg hadde og den ble ikke oppnådd (manglet bare 50 kr). Auksjonen ble "Avsluttet uten vinnende bud"

Er det mulig å få opp infoen til siste budgiver å la han/henne få kjøpe det likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde tenkt å være litt optimistisk på minsteprisen på en auksjon jeg hadde og den ble ikke oppnådd (manglet bare 50 kr). Auksjonen ble "Avsluttet uten vinnende bud"

Er det mulig å få opp infoen til siste budgiver å la han/henne få kjøpe det likevel?

Få fatt i e-mail adressa til den som hadde vinnende bud, så mailer du og sier at det er greit at den personen kan få kjøpe det.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor setter dere minstepris høyere enn utropspris? Det er ikke annet enn irriterende for alle som skal by å ikke vite hva minsteprisen er. Jeg byr aldri på auksjoner der det er "minstepris ikke oppnådd". Man får vanligvis flere bud og bedre pris hvis man setter utropsprisen til samme som minsteprisen, det er ihvertfall min erfaring. Minsteprisen kan gjøre at du mister ett kjøp, selv om en person faktisk er villig til å betale minsteprisen.

 

Nei, skjult minstepris er noe tull og ødelegger auksjoner etter min mening. Har aldri opplevd ekte auksjoner der man kan begynne å by på en pris laaangt under minstepris. Det man vil ha for varen, er utropspris der.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Kommer så sykt mange useriøse bud hvis man ikke setter noen grenser, hvis jeg skal selge en bil og ikke setter noen priser eller antydninger så kommer det jo startbud på 1 kr og budøkning på 10 kr så det tar 1 år å komme opp til 80000KR

 

Synes Qxl er uoversiktlig og dårlig, men det er vel den plassen det er mest folk så derfor jeg bruker det. Kunne tenkt meg mye bedre oversikt og mer fleksibel salgsløsning. Nå må jeg betale enda mer bare for å få solgt en ting for at det ikke nådde minstepris, håpløst :(

Lenke til kommentar
Det er jo bare å høyne utropspris... Du TRENGER jo ikke starte på en krone.

Nettopp... setter du utropspris OG minstepris til det samme (f.eks. 100 kroner eller 5000 kroner eller 100.000 kroner, avhengig av hva du selger) vil du fremstå som langt mer seriøs og får etter min erfaring flere bud og får solgt varen til en bedre pris. Jeg tipper at halvparten av alle QXL brukere ikke gidder å by på produkter som ikke har nådd minstepris, da man ikke vet hva den er og ikke gidder å bruke tid på noe man ikke vet om har en interessant pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...