Gå til innhold

Fins det et godt alternativ til netlimiter?

Reino

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endel problemer med netlimiter på min maskin så jeg lurer på om det fins andre program som gjør samme jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke anbefale Netlimiter 2 til noen! Var i for seg et greit program men jeg får ikke uinstallert det. Når du prøver å uinstallere fra add/remove programs fjerner bare programmet seg fra listen. Etter at du har uinstallert det starter fortsatt programmet ved oppstart og du får ikke slettet mappen som inneholder programmet. PC-en sier at denne filen kan ikke slettes fordi den er i bruk. Har sjekket i task manager og filen nlsvc.exe som tilhører netlimiter 2 kjører. Verken Spybot search & destroy eller task manager klarer å avslutte prosessen. Dette går meg på nervene!

Øssa

Skrevet
DU super controler :thumbup:

MYE bedre en NetLimiter i mine øyne...

Har bare prøvd Netlimiter, hvordan er dusc bedre?

Det er så utrolig enkelt! Store overflater og en liten graf over ul og dl!

Bare se:

DUSuperControler.jpg

Det du ser er stort sett det som er! Ikke noe fancy shmancy!

Skrevet

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt fatter hva det er med Super Controler som gjør det "MYE bedre enn NetLimiter". Det ser ut som NetLimiter med et XP-skin (aka bubblegum).

Skrevet

Som sagt så er det bedre i mine øyne...

En annen ting er at jeg også prøvde NL først, men da det ikke funket skikkelig på maskina mi så kom DUSC fort i hus!

Men jeg synes egentlig an DUSC ser berde ut også jeg :yes:

Har NL noen funksoner utover det en kan se på bilet?

Skrevet
Vil ikke anbefale Netlimiter 2 til noen! Var i for seg et greit program men jeg får ikke uinstallert det. Når du prøver å uinstallere fra add/remove programs fjerner bare programmet seg fra listen. Etter at du har uinstallert det starter fortsatt programmet ved oppstart og du får ikke slettet mappen som inneholder programmet. PC-en sier at denne filen kan ikke slettes fordi den er i bruk. Har sjekket i task manager og filen nlsvc.exe som tilhører netlimiter 2 kjører. Verken Spybot search & destroy eller task manager klarer å avslutte prosessen. Dette går meg på nervene!

Øssa

Enig i at Netlimiter 2 ikke er noe tess ennå men den er jo egentlig ikke ferdig så noe bugs må en regne med.

Du må gå til kontrollpanel-->administrative verktøy-->tjenester

Der finner du tjenesten til netlimiter som kjøres. Husker ikke hva den heter men den er enkel å finne. Stopp tjenesten og slett det som er igjen av netlimiter på maskina. Da skulle du være kvitt hele skiten :)

Kan forøvrig anbefale NetPeeker som et alternativ til Netlimiter

Skrevet

Viktigeste funksjoner er utover nettbegransing:

-tidsinnstilte limit for de enkelte program (gi dc full gass om natta, og lite om dagen)

-whois-funksjon

-statistikk med klokkeslett

Skrevet

MEn i det siste har NetLimiter vært lunefull. Prøver DUSc - fann til og med en side (forum) som hadde testet de opp mot hverandre, og dusc var mest presis. Likevel netlimiter har scheduler, men nå virker den ikke hos meg lenger, så jeg prøver dusc og ser...

Skrevet
-whois-funksjon

Hva er det for noe?

whois --> who is --> dvs du kan se hvilken ISP alle som du er tilknyttet har. (ISP=hvilken internett-leverandør). Nyttig ved klager på hack-angrep f.eks.

(Denne funksjonen har dusc også da)

Skrevet

Det jeg savner med disse programmene er egenskapen til å limite lokal netbios trafikk som går gjennom port 139.

Savner det VIRKELIG! Hvor irriterende er det ikke på LAN med folk som laster av deg for full pinne?

Skrevet
Det jeg savner med disse programmene er egenskapen til å limite lokal netbios trafikk som går gjennom port 139.

Savner det VIRKELIG! Hvor irriterende er det ikke på LAN med folk som laster av deg for full pinne?

NetPeeker har den egenskapen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...