Gå til innhold

Nå kommer iTunes til Norge (antagelig)


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette sted å poste det, men Bergens Tidende siterer Faro Journalen idag:

 

Apples digitale musikkbutikk iTunes er nå på vei til Norge. I slutten av måneden kan du kjøpe sangene på Internett.

 

Det er fagbladet Faro Journalen som melder dette i dag. Bladet har vært i kontakt med flere plateselskap som bekrefter opplysningene om at musikkbutikken vil åpne i slutten av april, trolig 28. april.

 

Daglig leder Arne Odden i Apple Norge vil ikke si noe om iTunes og Norge, annet enn at selskapet har en målsetting om å spre nettbutikken til flere land.

 

- Vi kommenterer ikke denne typen påstander, sier Odden til dagbladet.no.

 

Nettbutikken til Apple fungerer slik at du bare kan bruke kredittkort med adresse i et land hvor tjenesten allerede er etablert.

 

Derfor har det tidligere vært vanskelig for nordmenn å handle musikk på nettjenesten til en av storaktørene innen digital musikk.

Link til artikkelen

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det som er så latterlig med det i Norge spesielt? Og hvorfor skal de som bare ønsker seg en håndfull sanger i året subsidiere storbrukerne gjennom en fastpris?

 

Jeg synes betaling per sang er et greit konsept, jeg, bare det ikke blir for dyrt.

 

Geir :)

Ja greit konsept er jo det om prisen per sang er /8.

 

Her i Norge: Som vi alle vet kan man få akkurat den kvaliteten man vil av musikk på internett gratis uten noe risiko. Dette med gratis musikktilgang synes jeg er ganske så ålreit. Jeg betaler for det jeg virkelig liker. Men til bruk av testing og gå litt alternative veier er gratis "svaret". Nok av band som tjener på turne. Det beste er jo å oppleve de live IMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...