Gå til innhold

sånn ca. pris på riding enchanted gloves?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg spurte en, men han krevde 15g for det. Varene som trengtes for det lå på AH for ca 13g (Daggerspine), så vil tro at det koster enchanteren ca 5g elns å enchante det men så overpriser de den noe så vannvittig. Gir jo 8% speed eller noe sånn da :)

Riding skill på gloves gir jo bare en 2-3 % raskere mount da (kilde: thottbot), og jeg leste også om 2 stk som hadde jobbet med å teste mounts med og uten riding skill on gloves, og de hadde knapt merket noen forskjell... De hadde ridd side ved side over ett langt stykke i the barrens..prøvd dette mange ganger også.

Så det spørs om det er verdt 15 g ja! :!:

Har du rask hest kan du ta igjen de som har raskere hest enn deg eller løpe fra de med samme hest, du kan vrake og velge hvem du vil sloss mot. Hvis alle har like rask hest har ingen denne fordelen. Jeg tror noen som har denne fordelen gjerne lyver litt for å prøve å hindre at alle oppgraderer til raskere hest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg spurte en, men han krevde 15g for det. Varene som trengtes for det lå på AH for ca 13g (Daggerspine), så vil tro at det koster enchanteren ca 5g elns å enchante det men så overpriser de den noe så vannvittig. Gir jo 8% speed eller noe sånn da :)

Det der var rimelig selvmotsigende.

Du vet at man må være enchanter for å få tak i shards, ikke sant? Hvorfor i alle dager skulle han bruke ingredienser han har jobbet hardt for å samle sammen, og som han får solgt for 13g på AH på å enchante noe for deg for 5g? Tro nå endelig ikke at noen enchanter gidder å gjøre deg en tjeneste, og i samme slengen gå 8g i minus. Så himla artig er det ikke å enchante.

Det er nettopp slike holdninger som gjør at det er veldig vanskelig å tjene noe som helst som enchanter. 95% av alle enchantere går i minus på det de driver med, det er bare noen ganske få som kan tjene fett, og det er på lvl 290+ enchants de i en liten stund er alene om å enchante.

I Riding Skill er det følgende ingredienser:

2 Large Radiant Shard

3 Dream Dust

Med andre ord må en enchanter ødelegge følgende ting:

2 blå items på lvl 41-45

1-3 grønn(e) armor på lvl 41-50

Litt vel optimistisk å tro at du skal få det for 5g.

Hva skal en si?

Jeg er selv enchanter med en av mine chars, og den som velger å ha enchanting som profession på sin primary har på en måte bedt om det selv. Alle jeg kjenner som har høy enchanting-skill har det på alternative chars.

Alt det jeg disser er utstyr som jeg og mine venner finner, som har høy level (45-60), men som er totalt ubrukelig. (Buer med +spirit og +intellect for eksempel). Greit nok at dette utstyret har høy pris på AH (og ikke selger....), men hos vendor hadde jeg sikkert fått fra 1 til 3 gp per enhet.

Nå er det også slik at man kan få shards fra andre ting enn blå, og jeg har ftt massevis fra slike "tøyseting" som jeg finner med min primærkarakter. Det er bare å ta en harverunde i en eller annen dungeon så kommer jeg nesten bestandig ut med ting som disser til shards.

Når mine venner spør meg hva de skal velge av professions, så spør jeg bestandig om hva de planlegger å gjøre med professionen sin, og hvis svaret er tjene penger, så svarer jeg uten unntak at da er det bare å holde seg unna to ting; enchanting og tailoring. Det er kun de som har spesielle varer innenfor disse som vil kunne gjøre penger. (Mooncloth bags, høylvl armor og weapon enchants) Og selv disse vil komme kraftig ned i pris etterhvert som de blir mer og mer utbredt.

På serveren hvor jeg spiller er prisene i tillegg ekstremt lave på AH. Kjøpte meg en Mooncloth Bag (16 slo) til 21g buyout i går(!) Det er helt komplett umulig å tjene gode penger når noen priser slik. Jeg for min del selger helle råvarene til de tullingene som skal lage ting og dumpe på AH :) Tjent gode penger på Hearts of Fire, Breath of Wind og Core of Earth i det siste.

En fn måte å skaffe seg noe å disse på er å finne en plass der repop raten er høy, for så å bare slakte for fote. Få med deg et par venner, så går det raskt og efektivt. De fleste stille opp mot en enchant eller to ;)

-KJ

Skrevet

Alle tre tingene (eller buffsene om man vil) spurs, carrot, riding glove enchant skal stacke! Det har jo blizzard selv sagt. At man ikke merker så mye forskjell når man bruker kun en av disse tingene er jo greit nok, men fortere går det. Jeg har testet grundig med carrot og spurs kombinasjoner. Carrot og spurs går fortere enn kun en av delene. Man siger sakte men sikkert forbi, det er ikke snakk om å store forskjeller. Har man carrot og spurs (som jeg) så siger man fortere forbi igjen enn kun med en av delene. Når jeg fikser meg riding enchant (kanskje i dag) så regner jeg med at kun epic mount klarer å ta meg igjen!

Skrevet

Leter etter folk som kan riding enchant til gloves på Arathor. Ingen som annonserer. Så hvis noen vet om noen...

Anyway, enchant, spurs og carrot stacker. Jeg har riding boots og carrot i ryggsekken, bundet til en macro. Merker lett at jeg er raskere enn andre som ikke har det (disse gir meg 172% speed, får jeg enchanten har jeg 178%).

Skrevet

hmm 178%? tror dette er litt i overkant da. Hvor har du dem tallene fra? jeg har hørt 175% som maks. Har også hørt 171.5% med alle tre. Men selv vet jeg ikke da jeg ikke har et program som måler hastigheten. Bruker du et program som gjør dette er det jo viktig å kalibrere det slik at det viser 160% når du rider uten noen buffs.

Skrevet
Har du rask hest kan du ta igjen de som har raskere hest enn deg eller løpe fra de med samme hest, du kan vrake og velge hvem du vil sloss mot. Hvis alle har like rask hest har ingen denne fordelen.

Hovedårsaken til at jeg vil ha alle tre +'ene er at det reduserer tiden det tar å flytte seg fra a til å. Men selv..kult å briefe med speeden for andre og da...

Skrevet (endret)
hmm 178%? tror dette er litt i overkant da. Hvor har du dem tallene fra? jeg har hørt 175% som maks. Har også hørt 171.5% med alle tre. Men selv vet jeg ikke da jeg ikke har et program som måler hastigheten. Bruker du et program som gjør dette er det jo viktig å kalibrere det slik at det viser 160% når du rider uten noen buffs.

ok, mulig du har rett ;)

Endret av Munch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...