Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sliter med nettaksess

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har: NGT Bravo (jada, jada, jada....mye drit om NGT her, men JEG er fornøyd) med Netopia 3351(?) ruter.

Har koblet på en D-Link DI624 trådløs ruter med innebygget 4-porters svitsj.

Har trukket tp-kabel gjennom ferdiglagte k-rør i veggen og inn til kontoret der jeg har lagt opp et veggpunkt. Ruteren er såkalt "resilient" (riktig stavet?), så "twisted pair" eller ikke "twisted pair" driter den visstnok i. Jeg har da ikke "twisted pair".

Har en laptop med integrert 802.11b/g som kommer seg fint på nettet.

Har en stasjonær som kom seg fint på nettet med trådløst USB-nettverkskort fra D-Link. Valgte å bytte dette med trådbasert aksess da jeg ville ha fil- og printerdeling uten å være pålogget.

Begge PC'er har XP.

Når jeg kobler den stasjonære PC'en i nettet så får jeg ip-adresse fra ruteren, ruteren detekterer mac-adressen fra den stasjonære pc'en og så langt ser alt fint ut.

Men jeg får ikke aksess til nettverket!!! Jeg får ikke pinget ruteren fra den stasjonære, og jeg får seff da heller ikke noe internett-aksess.

Hva kan dette være?

Mvh

nettverksnovisen Frodegutt

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har: NGT Bravo (jada, jada, jada....mye drit om NGT her, men JEG er fornøyd) med Netopia 3351(?) ruter.

Har koblet på en D-Link DI624 trådløs ruter med innebygget 4-porters svitsj.

Har trukket tp-kabel gjennom ferdiglagte k-rør i veggen og inn til kontoret der jeg har lagt opp et veggpunkt. Ruteren er såkalt "resilient" (riktig stavet?), så "twisted pair" eller ikke "twisted pair" driter den visstnok i. Jeg har da ikke "twisted pair".

Har en laptop med integrert 802.11b/g som kommer seg fint på nettet.

Har en stasjonær som kom seg fint på nettet med trådløst USB-nettverkskort fra D-Link. Valgte å bytte dette med trådbasert aksess da jeg ville ha fil- og printerdeling uten å være pålogget.

Begge PC'er har XP.

Når jeg kobler den stasjonære PC'en i nettet så får jeg ip-adresse fra ruteren, ruteren detekterer mac-adressen fra den stasjonære pc'en og så langt ser alt fint ut.

Men jeg får ikke aksess til nettverket!!! Jeg får ikke pinget ruteren fra den stasjonære, og jeg får seff da heller ikke noe internett-aksess.

Hva kan dette være?

Mvh

nettverksnovisen Frodegutt

Du får ip adressen fra routeern, men klarer ikke å pinge routeren?

Skjønte jeg ikke helt, hvis ikke jeg missforsto da :hmm:

Skrevet

...det løste seg til slutt.....DI-624 viste seg å være mer kresen på tråden enn jeg hadde fått oppgitt. Den gjorde som den skulle da jeg gjorde om til TP i kontakten.

Om noen har fått det til med NON-TP, så skriv kvisleis.

Mvh

Frodegutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...