Gå til innhold

The Hoary HedgeHog is Here


Anbefalte innlegg

@:~$ sudo apt-get install gstreamer0.8-plugins

Reading package lists... Done

Building dependency tree... Done

Package gstreamer0.8-plugins is not available, but is referred to by another package.

This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or

is only available from another source

E: Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen installasjonskandidat

 

@:~$ sudo apt-get install w32codecs

Reading package lists... Done

Building dependency tree... Done

E: Kunne ikke finne pakken w32codecs

 

Jeg har oppgradert apt-get.

Endret av slez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke legget til flere sources, veldig mye ligger i pakkesystemet, inkludert gstreamer-plugins. Men du må si til synaptic at han skal bruke comunity/universe/osv.-pakkene, det kan du gjøre grafisk i synaptic. Kun hvis hu har litt sære behov kan bør man legge til andre kilder. Det bør gjøres med litt forsiktighet, da ikke alle .deb-repositorys er kompatible, og det kan bli kluss. Men de som anbefales på hubuntuguide skal funke ok, men har hatt noe kluss der. Typisk pakker som avhenger av pakker du ikke kan instalere.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

*oppgraderer*.. Må få vekk Arch på laptopen no, og få inn Ubuntu. Stress med

Arch på meir enn ein PC. Vil berre ha Arch på hovudpcen.

 

Men akk, eg kjenner kor lei eg er av manuell oppdatering o.l. -- Arch sin

pacman er ein perle. Ubuntu sitt debian-baserte APT er vanskeligere - men

det skal visst komme programmer som skal gjere release-oppdatering mykje

lettere. Gleder meg til det. Mindre stress då.. AHh...

Lenke til kommentar
*oppgraderer*.. Må få vekk Arch på laptopen no, og få inn Ubuntu. Stress med

Arch på meir enn ein PC.  Vil berre ha Arch på hovudpcen.

 

Men akk, eg kjenner kor lei eg er av manuell oppdatering o.l. -- Arch sin

pacman er ein perle. Ubuntu sitt debian-baserte APT er vanskeligere - men

det skal visst komme programmer som skal gjere release-oppdatering mykje

lettere. Gleder meg til det. Mindre stress då.. AHh...

Hvorfor mener du det er slitsomt å bruke Arch på laptop'en da? Jeg ser ikke helt problemet. Jeg er forøvrig enig i at Ubuntu er en fin distro. Kjører dual-boot med Arch og Ubuntu på laptop'en min. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du det er slitsomt å bruke Arch på laptop'en da? Jeg ser ikke helt problemet. Jeg er forøvrig enig i at Ubuntu er en fin distro. Kjører dual-boot med Arch og Ubuntu på laptop'en min. :)

Eg liker kontrollen Arch gjer ein, og kor «KISS» alt er. Men på laptopen min som eg berre

treng AV OG TIL (utruleg sjeldent) -- så vil eg berre ha noko som fungerer.

 

PLUTSELEG treng eg å bruke laptopen, og då blir eg fort irritert på ting eg ikkje har satt

opp o.l. i Arch. På denne pcen sitt eg heile dagar, så den er alltid godt vedlikeholdt :p

 

-- Eg gidder heller ikkje sette opp lokalt repository, endå meir stress. Eg må vel eigentleg

gjere det lell - har så mange Ubuntu-pcar i huset no. 500mb var sist oppdatering..

 

---------------

 

Forresten, oppgraderinga gjekk ikkje bra! Han fekk ikkje installert udev, ubuntu-base osb..

Så alt stoppa opp. Prøvde å berre starte i konsoll å gjere det, men gjekk ikkje... Argh. Får

laste ned eit ISO og leggje OS-et inn på ny då heller.

Lenke til kommentar

ok. takk skal du ha Gimper. da ser det kanskje litt lysere ut for at jeg skal prøve Ubuntu snart. jeg har ikke særlig sansen for KDE. liker best GNOME jeg. faktisk har jeg nesten aldri prøvd KDE heller da men det behøves ikke :p

men jeg må bare få surra meg til å få downa Ubuntu nå så får jeg installert den.

Lenke til kommentar

noen som har hatt problemer med evolution etter oppgradering? min finner ikke den gamle mailen min, selv om det ligger i korrekt mappe. jeg prøvde å importere, men evolution later til å kunne importere _alt_ ... utenom sin egen mail (could not find a filter for this file eller noe)..

Lenke til kommentar
har testa kubunt en del,, men det jeg ikke får til er.

2. på kubuntu har de mekka en egen kdm, denne liker jeg ikke da, autologging ikke fungere. er det noen triks for å fikse dette som der har funnet ?

Du kan vel legge inn gdm eller xdm isteden hvis du er mer fortrolig med de?

 

Autoinnlogging kan settes i konfigfila for kdm (kdmrc?), og gjennom kontrollpanelet (sysadm->innloggingsbehandler).

 

Fullt mulig å teste ut "Kubuntu" i Ubuntu ved å rett og slett bare laste ned og installere KDE via apt.

Lenke til kommentar

Autoinnlogging kan settes i konfigfila for kdm (kdmrc?), og gjennom kontrollpanelet (sysadm->innloggingsbehandler).

 

jepp vet det.. men det er kdm som er patchet noe veldig.. og den funker ikke helt bra spes når jeg bruker ati sine ikke åpene drivere..

 

men det er ikke det som er mitt største problem.

det med å funne filene som jeg har på ntfs som har øæå i seg går ikke. de vises ikke når jeg mouter de, så jeg må legge til noe options eller støtte for isochar eller.no men er det noen som vet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...