Gå til innhold

Trenger 2 skjermkort


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg tenker på å kjøpe 2 grafikk kort til 2 PCer. De er ikke verdens beste PCer, bruker GeForce 3 kort nå. Jeg ønsker nye GeForce kort, og vil kjøpe dem begge for en rundt 3000 kroner. Må ha nVidia, takler bare ikke ATI :tease:

Begger PCene har 1 GB RAM og 1.8 Ghz CPUer, med Asus A7N8X-E Deluxe som hovedkort. Disse PCene skal brukes i 1 1/2 år til. Viktig at skjermkortene ikke bråker!

 

Tips please :)

 

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600 GT frister bra. XFX's sitt ser ut til å bråke mye, mens Gainward og MSI har lydløse. Liker Gainward jeg. Hva tror dere, blir jo kapt 4000 i stedet for 3000, da. Men men, får ikke i pose og sekk.

 

PCene brukes til CS: Source (noe de fungerer helt fint til allerede) og Neverwinter Nights (mye bygging i "Toolset"et og spilling).

Endret av JimDandy
Lenke til kommentar

Lavt lydnivå er meget viktig. Jeg har altfor god hørsel. Har et Antec Sonata kabinett nå og det er meget bra når det gjelder støy. GeForce kortet jeg har nå har jeg satt en annen vifte på, så det hører jeg ikke. PCen min er bokstavelig talt lydløs og slik tenkter jeg å holde det. Den andre PCen som trenger skjermkort skal også ha et svart Antec Sonata kabinett (kona elsker ting som matcher også ;)).

Lenke til kommentar
Har selv Gainward 6600GT på en av mine maskiner, og er veldig fornøyd med det. Om du vil spare litt penger, kan du jo kjøpe 2 6600 kort, skifte kjøler og klokke de opp :thumbup:

Er det stillegående?

 

Aner for tiden ikke hvilke kjølere som kan anbefales for disse. Det kan jo bli aktuelt med kjølere på Gainward-kort om jeg kjøper to slike og de bråker for mye.

 

Skal se om jeg finner ut hva som er forskjellene på 6600 og 6600 GT next, med mindre noen vil briefe med sine kunnskaper for meg.

Lenke til kommentar

Jeg tror hvis du vil ha noen av skjermkortene nærmest lydløse så er det Zalman VF700 CU som gjelder hvis man ikke har vannkjøling.

 

Hvis du kjører SLI så vil kjøleren fortsatt passe, og den passer de fleste skjermkort, noe for eksempel Arctic Cooler ikke gjør, når den må spesialtilpasses de forskjellige typene. Mindre og mer stille er den også

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Har selv Gainward 6600GT på en av mine maskiner, og er veldig fornøyd med det. Om du vil spare litt penger, kan du jo kjøpe 2 6600 kort, skifte kjøler og klokke de opp :thumbup:

Er det stillegående?

 

Aner for tiden ikke hvilke kjølere som kan anbefales for disse. Det kan jo bli aktuelt med kjølere på Gainward-kort om jeg kjøper to slike og de bråker for mye.

 

Skal se om jeg finner ut hva som er forskjellene på 6600 og 6600 GT next, med mindre noen vil briefe med sine kunnskaper for meg.

Forskjellene på 6600 og 6600GT er kun klokkehastigheten på core og minne. Og er utstyrt med en betydlig mindre vifte pga. nedklokkingen. Det skal være mulig å kjøre 6600 på GT hastighet på core ved skifte av orginalviften, men det er minnet som gjør sine begrensninger siden det er DDR1 minne på "lav" hastighet istedenfor GDDR3 på "høy" hastighet. Utifra tester ligger 6600 litt bak GT hvis core kjører GT hastighet, men det er ikke det STORE gapet. Hvis du vil gjøre det enklest mulig kan du kjøpe Gainward 6600GT, det er ganske stille i forhold til mange andre produsenter. Vil du vite de spesifike forskjellene mellom 6600 og GT, skriver jeg litt under (AGP)..

 

6600

Core: 300 mhz (standard, men kan variere fra produsent)

Minne: DDR1 500 mhz (kan også variere litt)

Pipelines: 8

Vertex Shaders: 3

 

6600GT

Core: 500 mhz (kan variere, f.eks Gainward 6600GT GS har 540 mhz)

Minne: GDDR3 900 mhz (er referanse, men de fleste leverer 1000 mhz eventuelt 1200 mhz som Gainward Goes Like Hell eller Pine/XFX har også sin versjon)

Pipelines: 8

Vertex Shaders: 3

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...