Gå til innhold

Kan stasjonær PC styres via bærbar?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å kunne ha full kontroll over en stasjonær PC med en bærbar via nettverkskabel? Da slipper jeg nemlig å ha en stor skjerm på skrivebordet hele tiden...

 

Jeg har også en VGA inngang på min bærbare, kan jeg bruke min bærbare skjerm som skjerm for den stasjonære?

 

Jeg er takknemlig for all hjelp på dette emnet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bruke TFT skjermen som en ekstern skjerm. Den er kun beregnet for den bærbare.

Med Windows 2000, xp Professional og antakeligvis NT kan du bruke funskjonen Remote Desktop. Her kan man se skjermbildet til den andre maskinen som om du satt på den og tastaturet vil fungere som om det var tilkoblet den andre maskinen. Jeg husker ikke helt hvordan man lukket vinduet, men det var ikke spesielt vanskelig.

 

Jeg prøvde dette på et NT domene fra min laptop med Windows xp Professinal med administrator rettigheter og koblet meg på serveren med Windows 2000 Server.

Lenke til kommentar

må bare si meg enig med forrige innlegg. Remote Administrator har jeg brukt på flere pc'er i nettverket mitt, og det fungerer veldig bra. Litt moro å sitte på min 233 mhz bærbare og styre 1,4 Ghz'en. Lite lagg, så du glemmer nesten at du fjernstyrer.

 

bertie

Lenke til kommentar

styrer den stasjonære fra min bærbare over trådløstettet mitt, helt genialt, har faktisk vært usikker hvilken maskin jeg egentlig har kontroll over :smile: bruker xp på begge med remote desktop, fønker utmerket, bare å taste inn ipen til den andre maskinen, kabang rett på!

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale Netop. Det er meget kjapt og stabilt. Ellers fungere Remote Desktop som er innebygget i XP Pro veldig bra. Symantec pcAnywhere er en anelse tregere enn disse og litt ustabil synes jeg.

 

Men Remote Administrator er en vits i forhold til disse. Den lagget mye i forhold til de andre to. Eneste fordelen er det utrolig enkle oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...