Gå til innhold

10 ganger zoom, Canon eller Olympus


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Jeg skal kjøpe et kamera 10 ganger optisk zoom. Skal jeg velge Canon PowerShot Pro90IS eller Olympus sitt nye 10 ganger zoom?

Skal også kjøpe et billigere kamera med stor vidvinkel. Hvor langt ned referert vanlige kameraer kommer jeg i brennvidde?

 

Takk for svaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>Jeg skal kjøpe et kamera 10 ganger optisk zoom.

 

Olympus Camedia 2100 UZ selges til kun kr. 3820 hos Databutikken. Det er det rimeligste 10x-kameraet man kan kjøpe for tiden.

 

Ellers selger WWIE Canon PowerShot Pro90IS til kun kr. 5999 om jeg ikke husker feil. Det er en ufattelig pris. Jeg ville helt klart valgt dette kameraet til denne prisen, men synes det er litt dyrt i forhold til oppløsningen vanligvis. Billigst ellers er Databutikken, som selger det til over 10 000 kroner.

 

Olympus Camedia C-700 UZ selges til kr. 6176 hos Databutikken. Bra pris, men Pro90IS er etter min mening et gjevere kamera.

 

Begge Olympus-kameraene har 38-380 mm (omregnet til 35 mm), mens Pro90IS har 37-370 mm. Ved å sette på en vidvinkelkonverter på sistnevnte får du 30mm.

 

Canon-kameraet har en dødsrå optisk bildestabilisator, som er en nødvendighet på full tele i alt annet enn knallsterk sol.

 

Merk at vi ikke har testet noen av kameraene.

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...