Gå til innhold

Erfaringer med Samsung og støy?


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert en 160GB Spinpoint S-ATA disk (solo, ikke RAID), og hadde store forventninger til støynivået, da alle tester og brukererfaringer jeg har lest skrøt av dette, og at den nesten var uhørbar når den jobbet. Er veldig fornøyd med støynivået "idle", men så snart den jobber er det en veldig tydelig knatring, langt mer hørbar enn på min gamle 40GB WDC P-ATA disk. Det er vel og merke ingen ulyd ala de metalliske klikkelydene som kommer når harddisken er på vei til å streike, men knatringen er veldig tydelig, og den virker på en måte som om den aldri helt blir ferdig med å jobbe. Ellers funker disken utmerket (når jeg først fikk satt den opp...), men kan jeg ha fått et "mandagseksemplar" eller har jeg bare hatt for store forventninger? Det at man nesten ikke hører at disken jobber er ihvertfall ikke sant i mitt tilfelle. Noen andre som har disse diskene som kan komme med noe input?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det har mye å si hvilket kabinett man har når det gjelder å høre diskene.

Har selv et Suntek kabinett som er bygd opp av vanlige tynnplater av stål med plastplater utenpå (luft i mellom), i dette hadde jeg en WD80 og det var omtrent ikke lyd å høre.

Nå har jeg erstattet WD'n med en WD160 og bruker den gamle i et eksternt HD-kabinett av aluminium og nå høres støyen godt, både hylingen av drivmekansimen og knatringen til lese/skrivehodene.

Endret av Jan-E.
Lenke til kommentar

Har 2stk. samme disk. De er begge meget stille, både når det gjelder idle og under hard belastning. Kan kabinettet ditt være en medvirkende årsak til at du har støy?

Har du sjekket at diskene er skrudd fast skikkelig?

Jeg er ivertfall strålende fornøyd med diskene mine :D

Lenke til kommentar

Når det gjelder kabinetter så mener nå jeg at det fokuseres for mye på kjøleegenskaper og for lite på støy.

Det sier seg jo selv at tynne stål eller aluminiumsplater uten avstiving fungerer som en resonanskasse.

Hvis du ikke har gjort det så legg tynne asfaltplater på veggene og ellers der du kommer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...