svingstang Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 er det noen mulighet for at dette går?? borettslaget ser slik ut: -----------------------------------| xx | _____| | | ------------------------------***-| ------------------------------***-| x | _____| | | -----------------------------------| har en kompis som bor på andre siden x=meg, xx=kompis.... *=vinduer.... resten er betongvegger ca 30 meter fra x->xx skulle gjerne hatt trådløst for å dele på en bredbåndslinje....
svingstang Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 (endret) er det noen mulighet for at dette går?? borettslaget ser slik ut: -----------------------------------| xx | _____| | | ------------------------------***-| ------------------------------***-| x | _____| | | -----------------------------------| har en kompis som bor på andre siden x=meg, xx=kompis.... *=vinduer.... resten er betongvegger ca 30 meter fra x->xx skulle gjerne hatt trådløst for å dele på en bredbåndslinje.... æsj.... skissen av tegn ble ødelagt av forumet som fjerner space'r.... Endret 6. april 2005 av svingstang
L03VIk Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Kan gå hvis begge har antennen i vinduet eller utenfor vinduet...
rvenes Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 vil tippe det går fint, verdt eit forsøk i allefall. Men ikkje kjøp den billigste routern dere finner!
Chakl Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Kan gå hvis begge har antennen i vinduet eller utenfor vinduet... Jahh..selvfølgelig går det..men får kansje veldig dårlig signal. Derfor heng en pringles boks eller hermetikk boks på den dårlige antennen, så får du dobblet eller tripplet. Les HEr: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314901
Zenit Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det går kanskje, men jeg har mine tvil. Det beste hadde vært å satse på ett par eksterne antenner utenfor vinduet (hvis du har fri sikt). Prøv uansett uten ekstrautstyr først. Det er mange bra tips på nettet om hvordan du kan forsterke antennesignaler med enkle hjelpemidler. Det burde du prøve før du eventuelt går til anskaffelse av dyrere utstyr. Hmm, har link til en bra side som tar det for seg men finner den ikke her og å nå. Kan legge den til senere i dag.
gastingen Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Billeg antenne: Om du bruker ein "USB-ding", so er det bere å plasere denne i fokuspunktet på noko som har parabol form(f.eks. woklokk).
Stigma Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Umulig å si noe under slike forhold. Når du har betongvegger i veien, så kan det enten være at du ikek kan se nettverket en gang, men på den annen side så har jeg sett trådløse nett fungere helt fint under enda værre forhold. Jeg vilel absolutt prøvd å lånt noe utstyr fra en kompis eller noe får jeg kjøpte noe (ved mindre du vet du kan få levert det tilbake). -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå