Gå til innhold

Ytelse på bærbar


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en whitebox CL1557:

Intel centrino 1,70Ghz

Toshiba harddisk 60 GB(5400rpm)

ATI mobility radeon 9700

1GB Minne (512 Tmtc brikke og 512 Kingston brikke)

 

Oppgraderte dataen akkurat til 1Gb minne. Ytelsen har blitt mye bedre, men for å vere ærlig trodde jeg det skulle bli enda bedre. Jeg fikk dette på minne ytelse test:

 

lese 2452Mb/s

skrive 524Mb/s

latency 110.3ns

 

Er ikke dette ekstremt dårlig til å ha 1.0Gb på maskina. En venn av meg har 512 mb minne, og får minst like mye som meg her, kanskje mer. Noen har jo 1gb minne og får oppi 7000 Mb/s på lesing.

 

Er det mulig å bedre ytelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lese- og skrivehastighet og latency er en helt annen ting enn systemytelse. Prøv heller en sysmark- eller spilltest, du vil merke forbedring fra 512 til 1024 MB. Du vil ikke få bedre lese- og skrivehastighet med to brikker. Sammenlign dette med en akselrasjonstest fra 0-100. Hvis du kjøper to biler, vil du da få bedre tider enn med en bil? Nei, men du kan frakte 10 personer istedenfor 5...

Lenke til kommentar
åja, jeg har hørt at hvis jeg bruker to Ram av samme type, i dette tilfelle to kingston(Tmtc virker litt jalla), vil det bli bedre.

Jeg tror du tenker på dual channel. Maskinen din støtter ikke dette, men det er sant at man øker ytelsen på minne ved bruk av to like minnebrikker på et brikkesett som har støtte for dual channel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...