Gå til innhold

Bestille nå? Eller vente?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte denne PC'en for ca. 2 uker siden, men de fikk ikke bestilingen oppdaget jeg nå, og nå oppdaget jeg at den var blitt enda billigere i løpet av de to ukene, 200 kroner billigere. Her er PC'en:

 

 

 

 

Chieftec Black Medium Tower, m/ dør, 340W.

 

MSI KT3 ULTRA Hovedkort.

 

Taisol CPU-Vifte, Opptil 1,4 Ghz, samt XP2100+.

 

DDR-DIMM PC2700, 512MB DDR CL2.5 Minne.

 

Windows XP Home Edition.

 

Western Digital Caviar 80 GB, Special Edition.

 

Pioneer DVD-Spiller IDE, 16x/40x.

 

Asus CD-brenner IDE, 40x/12x/48x.

 

MSI AGP Geforce TI4400, 128MB DDR, Tv-Out/Video-In.

 

Altec Lansing ATP3, Subwoofer + 2 Monitor-Høytalere.

 

Hansol 17" CRT, TCO-99 Skjerm.

 

SMC Kort, EZ Card 10/100 PCI TPO Nettverk.

 

HP Blekk Skriver, Deskjet 845c Skriver.

 

3 Meter USB Skriverkabel.

 

 

 

 

Alt dette for 15 336,-

 

Noen spørsmål:

 

1. For dyrt? (Kjøper på komplett.no)

 

2. Hva er best? 2 stykk Crucial 256MB, eller en 512MB? Står ikke hvilket merke på 512'en...

 

3. Bør jeg vente et par uker til? Blir den billigere da? Eller kan den bli mye dyrere?

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prisene pleier forsåvidt å synke litt i ferietider..

men jeg forventer ikke at de synker dramatisk.

sånn sett er det opp til deg, skal du noe sted i ferien så kan du likegodt vente.

skal du være hjemme hele tiden og kunne likt å hatt maskinen i tilfelle du kjeder deg så kan du likegodt bestille..

1- komplett er en av de billigste, jeg har ikke sjekket webshop guiden som ble oppdatert av hw

men komplett er generelt svært effektive angående sending av varer osv, tar kort tid.

2- grunnen til å kjøpe en stk 512mb rambrikke vil være hvis du vil ha mest mulig ram.

de fleste hovedkort har støtte for 4stk brikker, du kan likegodt kjøpe 2stk crucial 256!

3- som sagt i begynnelsen, prisen vil ikke stige så mye eller synke så mye..

de delene som er kjent for å variere mest i pris er vel rambrikker..

hovedkort, skjermkort, skjerm, prosessor, lydkort o.l pleier ikke stige noe i pris, de forholder seg for det meste på samme nivå.

Lenke til kommentar

Men, EN 512 rambrikke er billigere enn 2 stykk 256 Crusical... Men det står ikke noe spesielt merke på 512 brikken. Er det sånn ca. samme ytelse på EN 512, enn på TO 256? Det står ikke noen om 512'en er Crucial... Men den er billigere... Hva bør jeg satse på?

Lenke til kommentar

Når det gjelder datautstyr....så går det ikke ann å sitte å vente på det neste....da får en aldri kjøpt seg dataustyr :smile: ...prisene vil gå ned etterhvert fordi produkter blir erstattet av nyere produkter osv..

 

En gang jeg skulle kjøpe ny prosessor (par år siden nå), så ville jeg vente til prisen fallt...men bestemte meg bare for å kjøpe med en gang....2 måneder etterpå var faktisk prisen gått opp med noen få kroner :smile: ...men den gikk jo ned etterhvert...men jeg ville ha måtte ventet lenge før jeg kunne kjøpe den hvis jeg skulle vente til prisen sank....så med datautstyr så er det vanskelig å spå...kjøp hvis du trenger det...prisen går ned etterhvert...men er neppe verdt ventingen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...