JaNeiJo Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jeg har satt opp Half-Life dedicated server (HLDS) for CS på min Windows2000 Server (W2KServer). Trafikken skal routes gjennom en D-link DI624. Oppsettet krever port forwarding i router av private/public UDP port 27015 til W2Kservers IP. Dette er gjort via Virual server i routeren. Jeg har også forwarded de samme TCP portene. Nestet alt fungerer fint: CS-spillere på nettet får logget seg på og alt er stabilt. -Brukerne logger seg på via Steam hvor HLSD-serveren skal leses som Fast IP:Port (xxx.xxx.x.x:27015). Har fast IP fra Catch og denne rapporteres riktig i Half Life på WAN side. Problemet er at W2Kserver eller D-Link routeren ikke vil tildele public port 27015, men porter i området 5xxxx - 6xxxx. Dette hadde vært greit hadde ny tildelt port vært statisk, men den skifter hver gang jeg restarter HLDS-serveren. -Veldig irriterende for brukerne som må foreta nytt søk hver gang etter HLDS-serveren. Hva gjør jeg galt? Oppsettet i D-link routeren føler jeg meg trygg på. Er det noe spesiellt oppsett i W2Kserveren som må gjøres i tillegg. Extra STOR SMILEY til den som klarer å løse dette for meg. Noen? Jan-Einar Johansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå