Gå til innhold

Skal ikke Asus A7V-600 støtte denne CPU?


Booter

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en jobbe PC som består av:

Asus A7V-600 Hovedkort

AMD XP2000 Prosessor

Twinmos 512MB PC3200DDR RAM

PCI Skjermkort

120GB IDE HD

CD Brenner

Floppy

 

Denne nektet plent å starte til jeg fikk tak i en AMD XP2400+ Prosessor, det faller litt utenfor min logikk og det står de plassene jeg har lest at det hovedkortet skal støtte både eldre og nyere CPU enn XP2000, hva kan være grunnen til at den ikke startet uten den noe kraftigere prosessoren? (Den fungerer helt fint på et annet hovedkort, men det mangler uttak til så mye på det at jeg vil bruke det nye)

 

Vil en Sempron CPU fungere?

Endret av Booter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt sammen en jobbe PC som består av:

Asus A7V-600 Hovedkort

AMD XP2000 Prosessor

Twinmos 512MB PC3200DDR RAM

PCI Skjermkort

120GB IDE HD

CD Brenner

Floppy

 

Denne nektet plent å starte til jeg fikk tak i en AMD XP2400+ Prosessor, det faller litt utenfor min logikk og det står de plassene jeg har lest at det hovedkortet skal støtte både eldre og nyere CPU enn XP2000, hva kan være grunnen til at den ikke startet uten  den noe kraftigere prosessoren? (Den fungerer helt fint på et annet hovedkort, men det mangler uttak til så mye på det at jeg vil bruke det nye)

 

Vil en Sempron CPU fungere?

Om du får startet opp maskinen på en eller annen måte så kan du jo flashe biosen. Sjekket bios update på kortet ditt og det er 6-7 nye. Og 2-3 av dem inneholder "New CPU support"

 

Kanskje det kan hjelpe

 

Asus hjemmesider/A7V600

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Ja det ser ut som om det bare er sempron den har fått støtte til etterhvert med BIOS oppdateringer.

 

Satte sammen alt, tok BIOS reset og slo den på, men ingenting startet opp så skjermen ble aktiv, synes dette var merkelig... Det skal jo være så lav klokking i BIOS at den ikke låser seg og man får muligheten til å stille den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...