Gå til innhold

USB2.0 kabel: liten til liten


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å søke litt men fant ingenting. Er det noen av dere som har hørt om det finnes USB kabel type liten som er på digikameraer, MP3 spillere PSP etc i begge ender?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en Zen Touch 20gb mp3 spiller og vil prøve å bruke den som lagringsmedium til min snart ankommende PSP. Er usikker på om det funker, men det går jo an å prøve :o)

PSP henter å lagrer automatisk når den er tilkoblet et lagringsmedium så det bør funke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvilken kontakt det er på PSP, men det er ikke noen standard for kontakter på digitalkameraer. På denne siden ser du noen av digitalkamerakontaktene. Mitt Sony DSC-P150-kamera bruker ingen av disse kontaktene, selv om denne også er en liten flat kontakt. Tilsvarende er nok USB-kablene på MP3-spillere ganske ustandardisert. Jeg har sett overganger fra noen av disse kontaktene til standard USB-kontakter, så du får søke på Google etter disse.

 

Edit: En annen mulighet kanskje fungerer, hvis du har kabler for PSP og Zen med standard USB-kontakt i den andre enden, er å bruke en USB-HUB som har egen strømforsyning. Grunnen til at denne bør ha egen strømforsyning, er at det er tvilsomt at disse leverer nok strøm til å drive HUB'en uten. Men om du har mulighet, så kan du også teste en mini-HUB.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Jeg har et sony DSC-p10 kamera og regner med at det er samme type på ditt kamera. ;)

Har også tenkt på det med HUB, men det blir litt mye å ha i beltet.

MP3 spiller, PSP, HUB, telefon pluss masse ledninger etc :p

Blir rene tecknomannen..hehe

 

mini-usb2-5pin.jpg

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...