Gå til innhold

Kan ikke hoste på spill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde modem inntil for et halvt år siden. Før BB (bredbånd) kunne jeg hoste og spille mange spill, bl.a. Liero og Empire Earth.

E.Bb (etter bredbånd) kan jeg nå ikke det lenger. Dette - vet jeg - er på grunn av en idiotisk firewall inne i routeren min, som jeg ikke på noen måte klarer å fjerne. Jeg har telenor Basic som abonnement (ja, jeg vet det, og vil ikke høre det mer her - at telenor er dårlig).

Hvordan kan jeg skru av brannmuren / åpne porter (jeg vet hvilke porter) i routeren?

Jeg har følgende:

768/256kb/s linje

Sparklan Ap Router

SpeedTouch modem

Win 2000 óg XP.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Du må vite hvilke porter spillene dine bruker.

1) Start opp nettleser og skriv inn 10.0.0.138 i adressefeltet.

2) Velg "Advanced" deretter "NAPT"

3) Trykk på "New"

4) "Inside IP" setter du ipadressen til maskinen din.

(Denne er som oftest i rangen 10.0.0.0/24 og du finner den ved å skrive ipconfig i et DOS-Ledetekstvindu)

5) Velg deretter protokoll og hvilken port du skal translatere.

Blir du bedt om passord er det:

Brukernavn: Admin

passord:password

Lykke til! :yes:

Edit: Leste ikke posten din ordentlig :blush: Info om routeren finner du på Sparklan.MEr support finnes Her..

Endret av Coederror
Skrevet

prøv å kjøre automatisk nettverkskonfigurasjon, det hjalp meg når jeg hadde det samme problemet som du har. men jeg var nødt til å gjøre det hver gang etter booting. Problemet mitt var at jeg hadde alt for mye søppel inne på pc'n så alt funka med en gang etter en formatering

Skrevet (endret)

Ville nok si dette går mer under nettverk enn pc spill... selv om det handler om å hoste spill kunne det like gjærne vært noe annet.

Prøv dette: ( All info finner du i linken om du bare gidder å lese. )

http://portforward.com/

Trykk så "Firewalling" først og finn din router/modem og gjør det du får beskjed om, men i forhold til det programet du ønsker å åpne for og ikke bittorrent clienten :)

Hvis ikke dette funker gå til forwarding linken og gjør det samme.

Edit.

Ja og selfølgelig må SP2 Windows firewall være åpnet for programet. dette er basic så jeg regner med at dette er gjort hvis ikke søk her på forumet etter windows firewall.

Endret av LOBOS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...