Gå til innhold

ny gaming pc max 8000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

denne tråden kommer til å bli stengt pga av dårlig emne straks.. så rett opp i det så snart som mulig.

 

ellers så er det jo en fordel å si litt om hva du skal bruke pc'n til? spilling f.eks?

 

oppsettet ditt ser greit ut det. men kjøp en s-ata disk, ingen vits å klamre seg til gammel teknologi.

 

minne var litt rart valg, cl3 er vel litt tregt eller hur? visst du ikke skal klokke eller noe slikt kan jeg anvbefale corsair value serien, 1gb til tusenlappen.

Lenke til kommentar

Ja, oppsettet ser greit ut det, utenom det som phax nevnte, og kabinettet (har egentlig ikke hørt så mye bra om det, og personlig: liker ikke utseendet på det)

Kan hvertfall anbefale tastaturet, sitter og skriver på mitt eget her nå, og det er deiligt å skrive på, spess når en tenker på prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
Er vel også en fordel å gå for 2x512MB i stede for 1x1024 for å få utnyttet dual channel.

stemmer det! :yes:

 

så ikke at han hadde satt opp bare en brikke, skjønnte ikke hvorfor den var så dyr når det bare var cl3..

 

ta og bytt ut minne med denne pakken. bedre ram og blligere.

 

så bruker du de kronene du sparer på minne på og kjøpe denne harddisken.

 

velger denne istedet for 200gb versjonen pga NCQ, (det er en teknologi som gir hdd'n bedre ytelse)

 

gjør du disse forandringene har du en knall maskin, forutenom psu'n i det kabinettet som jeg ikke vet noe særlig om. kan hende den duger flott.

 

 

 

edit: @ADT; du ville kjøpt 1gb nå og 1om et år ja. enig med deg der, men ser ikke poenget ditt ettersom hovedkortet har 4 minneslotter. så da kan han jo fortsatt oppgradere til 2gb minne uansett om han kjøper 1 eller 2 minnebrikker nå..

Endret av phax
Lenke til kommentar
Er vel også en fordel å gå for 2x512MB i stede for 1x1024 for å få utnyttet dual channel.

stemmer det! :yes:

 

så ikke at han hadde satt opp bare en brikke, skjønnte ikke hvorfor den var så dyr når det bare var cl3..

 

ta og bytt ut minne med denne pakken. bedre ram og blligere.

 

så bruker du de kronene du sparer på minne på og kjøpe denne harddisken.

 

velger denne istedet for 200gb versjonen pga NCQ, (det er en teknologi som gir hdd'n bedre ytelse)

 

gjør du disse forandringene har du en knall maskin, forutenom psu'n i det kabinettet som jeg ikke vet noe særlig om. kan hende den duger flott.

 

 

 

edit: @ADT; du ville kjøpt 1gb nå og 1om et år ja. enig med deg der, men ser ikke poenget ditt ettersom hovedkortet har 4 minneslotter. så da kan han jo fortsatt oppgradere til 2gb minne uansett om han kjøper 1 eller 2 minnebrikker nå..

Omtrent alle hovedkort basert på nForce 3/4 hater minnekort i alle slot'ene, da må man sette commandrate til 2, som drastisk senker ytelsen... like greit å smelle til med èn 1024 brikke nå for å unngå dette...

Lenke til kommentar

Omtrent alle hovedkort basert på nForce 3/4 hater minnekort i alle slot'ene, da må man sette commandrate til 2, som drastisk senker ytelsen... like greit å smelle til med èn 1024 brikke nå for å unngå dette...

nå har jeg ikke peiling på hva command rate 2 er, men det jeg har lest om mitt hk er at man må kjøre på 333mhz visst alle 4 brikkene er dobbeltsidig istedet for 400mhz. noe som vil tilsvare et ytelses tap på 2-3%..

 

får satt sammen maskinen min imorgen så da får jeg se hvordan det går. har bestillt 4 ram brikker.

Lenke til kommentar

Omtrent alle hovedkort basert på nForce 3/4 hater minnekort i alle slot'ene, da må man sette commandrate til 2, som drastisk senker ytelsen... like greit å smelle til med èn 1024 brikke nå for å unngå dette...

nå har jeg ikke peiling på hva command rate 2 er, men det jeg har lest om mitt hk er at man må kjøre på 333mhz visst alle 4 brikkene er dobbeltsidig istedet for 400mhz. noe som vil tilsvare et ytelses tap på 2-3%..

 

får satt sammen maskinen min imorgen så da får jeg se hvordan det går. har bestillt 4 ram brikker.

tastaturet er ikke ventet inn før slutten av måneden, er det noe vits i å velge det da? Vil bare ta lenger tid før du får det...

Lenke til kommentar

Omtrent alle hovedkort basert på nForce 3/4 hater minnekort i alle slot'ene, da må man sette commandrate til 2, som drastisk senker ytelsen... like greit å smelle til med èn 1024 brikke nå for å unngå dette...

nå har jeg ikke peiling på hva command rate 2 er, men det jeg har lest om mitt hk er at man må kjøre på 333mhz visst alle 4 brikkene er dobbeltsidig istedet for 400mhz. noe som vil tilsvare et ytelses tap på 2-3%..

 

får satt sammen maskinen min imorgen så da får jeg se hvordan det går. har bestillt 4 ram brikker.

tastaturet er ikke ventet inn før slutten av måneden, er det noe vits i å velge det da? Vil bare ta lenger tid før du får det...

Det er så bra at det nesten er verdt å vente på, men det koster bare 250,- på Expert, eller det gjorde det når jeg kjøpte mitt for en stund siden. men uansett, til trådstarer: Kjøp det tastaturet, det er verdt pengene, og vel så det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...