Gå til innhold

Problemer med kalibrering av ratt i Live for speed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå grublet over dette i hundrevis av timer, men får fortsatt ikke LFS til

å virke sammen med Logitech Wingman MOMO rattet.

Noen som har hatt det samme problemet som meg? Evt. noen som vet hvordan det gjøres?? :ermm::cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Styring til venstre og høyre funker helt fint. Men gass og brems er det problemer med. Det virker som om LFS ikke registrerer at de finnes... Må bruke de små røde knappene for å kunne aksellerere og for å bremse ned. Kjipt :)

Endret av Chriskart
Skrevet

Husker jeg hadde det problemet selv. LFS har litt merkelige menyer.

Gå inn på "Axes/FF" i kontrollmenyen. Tråkk ned pedalene og se hvilken søyle som rører seg. Hos meg er det nummer fire, Y-aksen. Klikk på den funksjonen du vil tilegne pedalene, og klikk deretter på rett akse. Nå skal det fungere.

Skrevet

ET annet problem som også kan være:

Jeg hadde igså problemer med at gassen og bremsa ikke funka, men så stilte jeg på noe et sted der det står om bremsa og speeden skal være kombinert eller separat, jeg prøvde først separert, da funka det ikke. MEN, når jeg prøvde at de skulle være kombinert funket det :hmm:

Det eneste problemet da er at man må sleppe speed-pedalen helt for å kunne bremse, ellers så bare gir man mindre gass....

Du kan prøve å se om det er det som er feilen...

Skrevet

Angående separate eller kombinerte akser så må dette settes først i properties på spillenheten i windows. (Finner den i kontrollpanelet). Separate akser / axis er å foretrekke, kan da som nevnt bruke gass og brems samtidig. Fungerer i de aller fleste bilspill.

Skrevet

måtte selv velge seperate akser i logitech programmet. men er utrolig mange spill som ignorer det. er kjedelig når bremsen ikke funker fordi du gir litt gass.

håper det kommer et logitech ratt med clutch og h-gir. sikkert ikke alle som kommer til å kjøpe det, men de taper sikkert ikke på det heller. har ikke lyst å betale flere tusen for tileggs utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...