Artemis_Entreri Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 hei! har netopp kobla sammen maskinen min etter jeg har installert TT bigwater. har en S-ATA disk, en IDE disk (med operativsystem på) og en DVD brenner. kobla alt sammen som det var før jeg installerte, men han fannt ikke systemdisken. har prøvd det meste med å bytte kabler, bytte rundt på jumperen etc. hadde dette problemet før med en annen disk, den poppa bare plutslig opp. maskinen fannt plutslig også en disk han aldri hadde funnet før som jeg prøvde for å se om det var noe galt med kablene. kommer bare inn i BIOS, så blir vansklig å gjøre noe inne i windows. noen som har forslag? alle svar mottas med takk!
Moltrez Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Har du sjekket at harddisken står som 1. boot device? Ingen konflikasjon med master/slave på DVD brenner og harddisk (Hvis de står på samme kabel)? Prøvd annen IDE port på hovedkortet? Sjekket at strømmen sitter skikkelig?
Artemis_Entreri Skrevet 4. april 2005 Forfatter Skrevet 4. april 2005 den står allerede som 1st boot device. har byttet mellom 2 forskjellige IDE kanaler, den som DVD'en står i og den som harddisken sto i før, har enda en igjen å teste. De har aldri stådd på samme kabel, det rekker ikke, men har prøvd å bruke samme kabelen som står i DVD spilleren på harddisken uten at det gjorde noen ting bedre. har også prøvd flere strømkontakter, så problemet ligger ikke der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå